Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Jag "slog " min 3 åring!

Hmm jag är helt emot att man slår vare sig kvinnor eller barn MEN det här handlar om att hon slog till barnet på armen och ärligt talat så hade jag aldrig rådit en kvinna att lämna sin man för att han en gång slog till henne på armen, det tror jag faktiskt ingen skulle råda nån till.

MEN man ska ta det som en varnings singnal om du TS igen får kännslan elle rentutav slår till ditt barn på armen elle liknande så bör du åtminstonde prata med BVC. de är där för att hjälpa dig i din föräldrar roll och så länge du själv tar kontakt och vill ha hjälp så är det just hjälp du får {#lang_emotions_dreamer}

• vampyria2
    Anonym (s) skrev 2009-04-29 17:08:42 följande:
    jag hoppas att ts och ALLA som slår sina barn blir utan vårdnad av dom!!!! Man slår aldrig någon och framför allt inte barn!!!
    Så du tycker att det är snällare mot barnet att ta den ifrån sin mamma för att hon smälde barnet en gång på armen???  Hur tror du att det känns för ett barn att bli omhändertaget, tror du att det är en lätt sak för ett barn?
    Det handlar inte om någon som misshandlar sina barn utan en mamma som en gång daskar till sitt barn på armen och då får så dåligt samvete att hon startar denna tråd, tror du på allvar att chansen att hon gör om det eller gör något värre är så stor att man ska rycka upp barnet från det bästa barnet vet???
  • vampyria2
    Anonym (s) skrev 2009-04-29 17:29:22 följande:
    Jag tror det är bättre barnet får komma till en familj som itne slår barn! där barnet kan känna sig trygg! utan att bli slagen!!!
    Inte för att låte spydig men då har du inte så mycket kunskap om barn.  Det värsta du kan göra ett barn är att flytta det från sina biologiska föräldrar och det ska endas ske som absoluta sista utväg...en smäll på armen från en förälder som sen har stor ångest över det är inte tillräkligt för att man ska utsätta barnet för det.

Jag säger inte att det är rätt att slå ett barn men om det händer en gång och man som förälder säger förlåt och lovar att det inte ska hända igen och håller det så är det inget som barnet kommer att lida över fram över.

Jag tycker att det är oförskämt mot de barnen som misshandlas och far illa att jämföra deras plågor med en som har fått en smäll på armen en gång.

Jag har fyra barn mellan 1½-17 år jag har smält ena av de äldre tjejerna i rumpan en gång då hon var sex timmar för sent hem och var jätte stöddig när hon kom hem.  Jag ångrade mig i samma stund som jag gjorde det och gick där i från, bad henne sen om ursäkt och förklarade att jag hade varit så rädd och att jag aldrig mer skulle göra något sådant.

Jag är en mamma som är nära mina barn och gör en massa roligt med dem, jag verkligen lever för mina barn och för att de ska ha det bra. jag sätter alltid deras bästa först...jag tycker tusan inte att jag ska bli av med vårdnaden för att jag en gång har smält ena barnet i rumpan och jag vet att hon inte har fått några men av händelsen, även om den inte var kul för någon av oss.

Tycker du ska tänka till en gång till över vad som har hänt och om på följden verkligen ska vara att man tar en tre åring från sin mamma.
  • vampyria2
    Anonym (s) skrev 2009-04-29 17:42:22 följande:
    Nej jag tänker itne tänka till jag tänker aldrig aceptera barnmisshandel glöm det!!!!
    Men att kalla en dask på armen för barn misshandel är löjligt och otroligt elakt mot de barn som far illa ut {#lang_emotions_undecided}
  • vampyria2
    Anonym (Mamma förstår) skrev 2009-04-30 08:06:06 följande:
    Vill tillägga att detta börjar hamna under kategori "sandlådan" trots att det är ett viktigt ämne som tas upp. Men jag är övertygad om att alla som vill kalla sig paragrafryttare här kanske följer lagen men för den delen kanske det finns andra saker ni gör som era barn mår dåligt av. Jag ser ofta föräldrar på stan som tar tag i sina barn riktigt hårt i armen t.ex. Misshandel... ? Kanske det... straffbart...nej! och därmed inte okej även om jag själv tagit tag i min dotters arm vid flera tillfällen. Men något jag verkligen reagerar starkt på och kan bli arg och upprörd över "återigen på stan" är föräldrar som sitter och röker intill sina barn, låter barnen cykla utan hjälm eller låter barnet skamset gå intill en onykter förälder, låter barnen gå i smutsiga trasiga gamla kläder och sticka ut från mängden. Sådant borde vara straffbart också i så fall!
    Amen {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!