Anonym (s) skrev 2009-04-29 17:29:22 följande:
Jag tror det är bättre barnet får komma till en familj som itne slår barn! där barnet kan känna sig trygg! utan att bli slagen!!!
Inte för att låte spydig men då har du inte så mycket kunskap om barn. Det värsta du kan göra ett barn är att flytta det från sina biologiska föräldrar och det ska endas ske som absoluta sista utväg...en smäll på armen från en förälder som sen har stor ångest över det är inte tillräkligt för att man ska utsätta barnet för det.
Jag säger inte att det är rätt att slå ett barn men om det händer en gång och man som förälder säger förlåt och lovar att det inte ska hända igen och håller det så är det inget som barnet kommer att lida över fram över.
Jag tycker att det är oförskämt mot de barnen som misshandlas och far illa att jämföra deras plågor med en som har fått en smäll på armen en gång.
Jag har fyra barn mellan 1½-17 år jag har smält ena av de äldre tjejerna i rumpan en gång då hon var sex timmar för sent hem och var jätte stöddig när hon kom hem. Jag ångrade mig i samma stund som jag gjorde det och gick där i från, bad henne sen om ursäkt och förklarade att jag hade varit så rädd och att jag aldrig mer skulle göra något sådant.
Jag är en mamma som är nära mina barn och gör en massa roligt med dem, jag verkligen lever för mina barn och för att de ska ha det bra. jag sätter alltid deras bästa först...jag tycker tusan inte att jag ska bli av med vårdnaden för att jag en gång har smält ena barnet i rumpan och jag vet att hon inte har fått några men av händelsen, även om den inte var kul för någon av oss.
Tycker du ska tänka till en gång till över vad som har hänt och om på följden verkligen ska vara att man tar en tre åring från sin mamma.