Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag "slog " min 3 åring!

Anonym skrev 2009-04-27 07:29:33 följande:
    Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete. Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet. Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa. Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent. Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det. Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig. Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?:(
    Börja med att ta det lugnt. Det är faktiskt inte hela världen. Du kan ge dig sjutton på att hon tar emot mycket värre smällar av sina lekkamrater utan att tjuta. Men barnen vet också, manipulativa små kräk som de kan vara, att det är tabu för en äldre att slå dem, så det är klart att de använder det som maktmedel om de kan. Kanske inte så planerande och medvetet som en vuxen, men ändå.

Om någon frågar, berätta exakt samma sak som du berättade här. Kort på att du möter en totalfascist så lär ingen ifrågasätta dig. Det var inte som att du planerat och noga lade henne över knät och gav henne smisk liksom.

Ibland blir den här rädslan över aga nästan litet hysterisk, tycker jag.
  • Dorian Ertymexx
    h8him skrev 2009-05-01 08:03:08 följande:
    Ts tog inte tag i armen utan slog på armen! Man behöver inte vara hårdhänt för att misshandla.
    Så när jag litet kärleksfullt slår min flickvän på rumpan så misshandlar jag henne? Det var hårt...
  • Dorian Ertymexx
    LadyWillow skrev 2009-05-01 15:23:42 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-05-01 13:39:06 följande:
    Hon är ju vuxen. Dessutom är ni väl inte inne i en konflikt när du kärleksfullt slår henne på rumpan?
    Nope. Men det var inte vad som stod - det stod att alla slag var misshandel. Inte att det måste vara just i konflikt.

Och vad spelar det för roll att hon är vuxen?
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!