• h8him

Jag "slog " min 3 åring!

Anonym skrev 2009-04-30 23:53:34 följande:
    Det finns många som tar tag i armen när barnen gjort fel Ts misshandel är det inte. Men är man för hårdhänt så klassas det som misshandel..
    Ts tog inte tag i armen utan slog på armen! Man behöver inte vara hårdhänt för att misshandla.
  • h8him

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-01 20:18:28 följande:

Nope. Men det var inte vad som stod - det stod att alla slag var misshandel. Inte att det måste vara just i konflikt. Och vad spelar det för roll att hon är vuxen?
    Nej, det var inte vad som stod. Gör om och gör rätt.
  • h8him

Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 21:08:33 följande:

Men att jag tar tag i hennes arm och skickar in henne på rummet? Man misshandlar inte sitt barn om man tar tag/daskar löst/slår löst på fingrarna. Däremot om man börjar slå eller smiska eller tar i så har man gått en bra bit över gränsen.
    Inget är acceptabelt, man passerar gränser genom sitt agerande som vuxen. Det finns bättre sätt att uppfostra barn.
  • h8him

Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 21:23:10 följande:

Vadå? Disskutera med en trotsig och hysterisk tvååring? Eller är det bara jag som har en sån?!
    Man behöver inte diskutera för att nå upproriska barn.
  • h8him

Anonym (håhåjaja) skrev 2009-05-07 22:44:14 följande:

Men seriöst, el mano. OM man har tre vilda barn som inte lyder, inte lyder alls, trots att man föröker ALLT. Är det då så konstigt att de till slut får en dask i rumpan?? HUR ska man visa då om inte annat funkar??? Det är ju inget som sker direkt, utan efter att man försökt annat och barnet fortsätter o fortsätter och till slut så pallar man inte.... Kanske barnet då inser att det gått för långt...
    Allvarligt? Är det barnens fel att föräldern brister och inte orkar med de barn som denn* valt att få? Att visa att något inte funkar gör man genom att vara konsekvent, inte slå, daska, knäppa...
  • h8him

Anonym (Hm) skrev 2009-05-08 09:56:11 följande:

Man får hoppas på att man får snälla barn helt enkelt ^^. Nä men allvarligt. Det är väldigt svårt att veta hur man ska göra. Placera ungen i ett hörn i 5minuter hit och dit tycker jag bara verkar löjligt. Att slå sitt barn är verkligen fel. Så vad ska man göra då? Jag skulle själv sätta mig på barnets höjd, höja rösten och koll rakt in i ögonen och visa att detta är allvar. "om du inte slutar nu så får du inget lördags godis" eller något liknande. "om du inte slutar nu så tar jag din favoritleksak och du får inte tillbaka den fören du förtjänar det" - fast det kanske är fel det också? Jösses. Vad det är komplicerat att ha barn =) Alla uppfostrar olika och alla tycker att deras metod är bäst..
    Det fungerar bättre att sänka rösten och ha en allvarlig ton. Att bestraffa genom att ta bort är inte bra, bättre att erbjuda belöning för att barnet uppför sig väl!
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!