Inlägg från: BebisVagga |Visa alla inlägg
  • BebisVagga

Jag "slog " min 3 åring!

tyckte inte det lät så farligt.. du ska se att hon glömmer det snart.. nästa gång hon håller på o absolut inte vill ha kläder på sej.. Ja.. sätt henne i bilen utan då.. det var som när jag var barnvakt till min sons kusin.. Hon skulle absolut itne ha jackla skor eller mössa.. nej skit i det då.. då får du åka till dagis UTAN kläder.. o sagt o gjort-.. det gjorde vi oxå.. Hade förståss kläderna med mej istället..

dem sitter ju ändå bara i bilen.. hur mycket hinner dem frysa lixom..

• BebisVagga

Jag piskat till min son på fingrarna ibland när han biter på sladdar.. e jag med misshandlare då?!

• BebisVagga
    Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 21:08:33 följande:
    Men att jag tar tag i hennes arm och skickar in henne på rummet?Man misshandlar inte sitt barn om man tar tag/daskar löst/slår löst på fingrarna.Däremot om man börjar slå eller smiska eller tar i så har man gått en bra bit över gränsen.
    Jag kan tycka en dask e att slå.. för det gör ändp ont.. men att slå bort handen från farliga saker o så kan jag int tycka e farligt.. det e ju ändå mest för att rädda dem för en eventuell olycka.. men att daska dem i rumpan o så för olydnad.. ja då kan jag med tycka en annan lösning e bättre... bättre att kanske dra in på tv:n denna dag, men inte daska dem..
  • BebisVagga
    Anonym (håhåjaja) skrev 2009-05-07 21:32:37 följande:
    Hänger inte med....skulle det vara bättre( mer rättfärdigande) att daska på en arm än på rumpan???? WHYYYYYY??? Enligt lag är vilket som FÖRBJUDET, man får heller INTE ta barnet hårt i armen!
    tror det e det vanligaste som finns.. man ser det överralt.. barnen sätter sej ner på marken o skriker.. mammor tar barnen i armen o ryter till nu kommer du här.. jag ser det iaf jätteofta.. allra mest i affärer.. nu e dock min son liten... så än har det inte hänt mej
  • BebisVagga
    Anonym (håhåjaja) skrev 2009-05-07 21:42:16 följande:
    Jag tror INTE det är ovanligt att svenska barn någon gång fått/får en dask i rumpan heller. Vi hade en sån diskussion och jag vet flera jag känner som någon gång råkat ut för det! Jag tror inte man får men av det...
    Tror inte det e så mycket nu med dask i rumpan.. var nog mer när jag var liten (27år e jag) Nu e det nog mer ett drag i örat eller i armen eller så..

Hoppas faktiskt att jag inte blir en sådan mamma för som jag ser på det nu e kommunikation det bästa sättet att uppfostra barn på.. Vad lär dem sej av en dask i baken.. Jo att det e ok att slåss om någon varit dum..

Ja det e vad jag tycker iaf.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!