Inlägg från: Anonym (håhåjaja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (håhåjaja)

Jag "slog " min 3 åring!

Folk är hysteriska i detta land. EN dask på arm el rumpa klassas som misshandel!!!

MIn bästa väninna, ensam med tre vilda barn, har oxå vid nåt enstaka tillfälle i en stressad situation slagit till nåt av barnen. Detta handlar om typ fem sekunder av hennes tid med barnen. Hon är själv med dem. Skolan anmälde till soc. Soc skickade papper vidare till polisen! Hon blev förhörd i två timmar av polisen. De kom till dagis och skola och filmade barnen mitt under påskfesten på dagis. Barnen förhördes av polis, advokat, soc mm mm. En anmälan måste ju utredas och både soc och polis skötte sitt jobb. Men fyyy, min väninna blev nästan inlagd på psyk av denna påfrestning. Hon är en sån som alltid prioriterar sina barn och är en fantastisk mamma, vem som hesl tkan vid nåt enstaka tillfälle brista i sin föräldraroll, så är det bara. Tycker det är så fruktansvärt hysteriskt! Misshandel av barn är FRUKTANSVÄRT, fysiska bestraffningar likaså. MEN att man vid NÅGOT ENSTAKA tillfälle handlar "eflexmässigt" i en stressad situation, det är mänsklight tycker jag!

• Anonym (håhåjaja)

Hänger inte med....skulle det vara bättre( mer rättfärdigande) att daska på en arm än på rumpan???? WHYYYYYY???
    Enligt lag är vilket som FÖRBJUDET, man får heller INTE ta barnet hårt i armen!

• Anonym (håhåjaja)

Jag tror INTE det är ovanligt att svenska barn någon gång fått/får en dask i rumpan heller. Vi hade en sån diskussion och jag vet flera jag känner som någon gång råkat ut för det! Jag tror inte man får men av det...

• Anonym (håhåjaja)

Förstår inte skillnade, trycka till på armen eller en dask på rumpan?? En markering vilket som, fysisk markering kallar jag det!!

• Anonym (håhåjaja)

Men seriöst, el mano. OM man har tre vilda barn som inte lyder, inte lyder alls, trots att man föröker ALLT. Är det då så konstigt att de till slut får en dask i rumpan?? HUR ska man visa då om inte annat funkar??? Det är ju inget som sker direkt, utan efter att man försökt annat och barnet fortsätter o fortsätter och till slut så pallar man inte.... Kanske barnet då inser att det gått för långt...

• Anonym (håhåjaja)

Poliserna och soc som kom och förhörde väninnans barn och även väninnan var mycket intresserade av HUR HÅRT mamman tagit dem i armen!! Flickans bröder sade i förhör att mamma tar hårt i armen och tar in oss i vårat rum när hon blir arg!

Så sorry, neeej man får inte ta tag i barnens arm och ta in dessa på rummet, otroligt säjer jag bara.

Och det finns barn som är så hysteriska och utåtagerande att de kan behöva en dask för att bryta det beteende t och komam till sana igen, faktiskt. SEn hade det varit bättre om det inte hade behövts men som sagt vissa barn är mkt svårahanterliga och att man brister vid nåt tillfälle är nog mänskligt.

• Anonym (håhåjaja)

Att ta tag i sitt barn hårt i heter BARNMISSHANDEL i Sverige. Att man sen inte tycker att det är misshandel är en helt annan sak.
    En fröken på vårt gamla dagis blev anmäld för BARNMISSGHANDEL, visst låter det fruktansvärt. Men hon hade vid något tillfälle tagit tag i barn som inte ville klä på sig utan slet sig därifrån...hum hum hum...

Oavsett VAD ni tycker så är det i sverige barnmisshandel och du kan dömas för det.

• Anonym (håhåjaja)

En allvarlig ton hjälper verkligen inet alltid. Inte heller att belöna...faktiskt. Barn är olika, en del barn kan ju driva en till vansinne...
    Har själv en sexåring som INGET hjälper på, han styr och ställer, skulle jag få hnm att lyda had ejag varit tvungen att ta tag i hnm hårt elelr alternativt ge honom en dask, då hade han förmodligen insett allvaret, men det skulle jag INTE våga göra. Så tyvärr vinner han många "fighter"....

Och jag har provat ALLT, baslagtar jag saker från honom gör han bara detsam med mina saker. Det GÅR likosm inet att vinna över honom.

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!