Inlägg från: HejhejMonica |Visa alla inlägg
  • HejhejMonica

oM DE skulle anmäla, som jag har svårt att tro, så skulle inte soc göra så mkt efter en gång

• HejhejMonica

Anonym (10) skrev 2009-04-27 08:11:49 följande:

Det känns som om du får mycket stöd trots at du misshandlat ditt barn. Det finns liksom inga ursäkter för att slå ett barn. Det enda som sker när du slår är att barnet får ont och att du är skrämmande och farlig. För en tid sen så läste jag om en mamman som bitit sitt barn "löst i kinden". Den mamman fick inte stöd trots att hon sa att hon förstod genast att det var fel och att hon själv berättat det för sin soc kontakt, lite lustigt hur flfolket dömer/agerar så olika.Jag tycker det är fruktansvärt att någon slår och anser självklart att det ska anmälas. Det ts kan behöva är kanske en kurs i stresshantering och aggressionsterapi.
    Att ge nån dålig samvete hjälper ju inte alls tycker jag. det är aldrig ok att slå, men det är bäöttre o berätta det än att inte våga
  • HejhejMonica

Anonym (10) skrev 2009-04-27 08:15:57 följande:

Ja, men man måste söka hjälp också!
    Jag tror dagis lätt ser när barn far illa, man får bra kontakt med föräldrarna med som dagispersonal. Min dotters faster, farmor, låtsasfaster jobbar på dagis, och nej, de anmäler inte hur som helst, bara när det behövs.
    Men de brukar försöka prata med föräldrar, och ser de en misshandel så anmäls det. Hade abrnet blivit slaget i ansiktet så hade mamman säkerligen blivit anmäld.

Jag tycker inte det är ok att slå barn, aldrig.

Men jag vill inte döma heller. De som inte klarar av sina barn, ska inte ha barnen hos sig innan de söker hjälp tycker jag.

Det går ett barn på dotterns dagis vars mamma är psykisk sjuk. Dagis är medvetna om det,barnet har en pappa, soc är inkopplad. hon får ha barnet hos sig när hon mår bra. Inskolningen, hon följde med mig o en annan tjej på mcdonalds.
    Jag tappade en pommes, hon trodde att jag gjorde de med flit, den hamnade på henne. Hon trodde att jag skulle överfalla o döda henne o blev skiträdd för mig. Jag tog min dotter bort därifrån o stack, hon skrämde mig somfan.
    DAgen efter blev hon irriterad på sonen o drog honom hårt i öronen på dagis så han grät. Dagis såg dte så de är medvetna om problemen,
    tycker de är skitduktiga på dagis
  • HejhejMonica

Cmon baby skrev 2009-04-27 08:23:30 följande:

Anonym (10) skrev 2009-04-27 08:15:57 följande:
    Skrattretande. Söka hjälp? Säg det tillalla miljarder föräldrar runtom i världen som faktiskt FÅR normala barn TROTS att de fått sig en örfil eller två.
    är väl inte ok ändå at slå Ja söka hjälp är bra, om ma mår dåligt. det är bra att ha nån att prata med, vän eller psykolog, vem som helst
  • HejhejMonica

Hur mår en 3 åring efter en sån sak? Glömmer dem, eller ta de illa åt dig?

• HejhejMonica

Min dotter är 3 år. Hon är jättekänslig. När ett annat barn slår henne, så skäms hon har jag märkt och jag måste säga åt henne, att nu är det bra.

• HejhejMonica
    Anonym skrev 2009-04-27 08:41:42 följande:
    Tack för all stöd, oavsett om jag förtjänar det eller ej. Sitter nu här och funderar på att ringa till dagiset och berätta. Jag tappade tålamodet helt enkelt och jag har ingen bra förklaring varför jag slog min dotter. Jag slog på armen och inte så hårt (för de som undrar). Men det räckte. Det är lätt att döma andra när man inte sitter i samma situation. Många vet inte hur mitt barn var imorse och hur jag kände mig, därför kan det vara lätt att döma. Jag försöker inte ursäkta mig för det jag gjorde utan jag behöver bara prata igenom med någon för att jag mår dåligt för det jag gjorde. Min mening var inte att skada mitt barn, utan jag visste inte längre hur jag skulle göra till sist för att få henne uppmärksam, så jag tappade kontrollen tyvärr. Jag ska verkligen se till så det inte händer igen.
    Är uppvuxen med misshandel i hemmet, styvpappa, mer berättar jag inte
    Men, det är jätteviktigt att försöka prata med nån ts, om du mår dåligt. Jag vet inte om du har andra att prata med. När jag gör dumma saker, som att tappa tålamodet, så brukar jag alltid prata med andra. Man gör fel, och det viktiga är att aldrig aldrig göra om det. mEN det är bra att du mår dåligt, även om det inte är misshandel så är slag ett slag.
    Din dotter var nog ledsen, men dagisfröknarna tar hand om henne nu, sen får du prata med henne när hon kommer hem, och berätta att det aldrig är rätt att slå. Berätta hur du mådde på morgonen, och inget var hennes fel alls. Det var bara mamma som ite mådde bra, 3 åringar är kloka. Det som är viktigast är att hon inte lär sig slå. Folk brukar säga att slår man en gång så slår man igen, det behöver inte alltid vara så. Men känner du att du tappar kontrollen, blir på dåigt humör så försök sätta dig ner och prata med lilltjejen om hur kul det ska bli på dagis o träffa vänner. Min dotter är kul. När hon bråkar o dkriker vill inte gå dagis, då säger jag ebba får inte gå på dagis, då tar hon på sina skor o jacka o vill gå
  • HejhejMonica
    Anonym skrev 2009-04-27 09:51:26 följande:
    fy fan är du inte klok i huvudet jag blir riktigt arg när jag läser detta en 3 åring slår man inte!bättre att komma för sent till jobbet än att slå sitt barn...hoppas hon berättar så kan du stå för det själv och att du mår dåligt och har dåligt samvete det borde du hahur gammal är du egentligen..
    Ingen har sagt att det är ok att slå sitt barn, men ts är medveten om att hon gjort fel, och vill ha hjälp....
    Ja, det är nog bättre att komma lite sent till jobbet istället för att stressa ihjäl sig. men många får sparken när de kommer försent. Tänk om ts är chef eller egen företagare eller har ett annat jobb, där hon inte kan komma försent
  • HejhejMonica
    Anonym skrev 2009-04-27 10:08:13 följande:
    ts - glöm inte att prata med dottern ordentligt om det hela. Erkänn att du gjort fel och ångrar dig mycket, förklara att du inte tycker det är ok och aldrig ska göra det igen. Hon kommer förmodligen alltid komma ihåg att du slog henne men förhoppningsvis även veta hur mycket mamma ångrade sig, mådde dåligt över det och aldrig någonsin hände det igen.
    Ja och det viktigaste, ingen skuld på flickan! Hon är 3 år gammal, o det är vuxna som lär henne att inte slå!

Jag tycker familjeliv är bra. Här vågar folk berätta vad de gör för fel, och får hjälp. Det är de som aldrig vågar prata pg av dömande människor, som aldrig får hjälp! och får problem. det är de som slår igen oftast
    Skitbra ts att du berättar o hoppas att du mår bättre nu!
    Kan inte säöga hur många gånge rjag tappat tålamodet och skrikit och fått dåligt samvete. Man glömmer bort att barn är så små. Men ibland tappar man ju tålamodet
  • HejhejMonica

Anonym (Elli) skrev 2009-04-27 10:02:13 följande:

har bara läst ts..vi har tre killar 6 månader, 3 år, 4år vi kan ha ordentliga "KRIG" på mornarna, helst vid påklädningen, men även i övrigt..*fel frukost *grisa med frukosten*ska inte tvätta sig*inte borsta tänder *inte klä sig *inte ha De kläderna *slåss med varandra *kasta saker *skrika *säga fula ord *springa runt, runt, runtosv osv... visst finns det gånger jag "tagit i" dem lite, absolut INGET jag ångrar. Vi ska till dagis, DE BESTÄMMER INTE (de vet inte sitt eget bästa, det är mitt jobb att lära dem det ) , det är en matsch som jag som föräder måste ta. ts, självklart ska man inte slå någon, men du ångrar dig och gör inte om det.. vilket är huvudsaken. Massor av kramar!!♥
    blev trött bara av att läsa ditt inlägg, sex små vilda pojkar
  • HejhejMonica

Anonym (Förstår) skrev 2009-04-27 10:15:29 följande:

Förstår så väl att man kan tappa kontrollen. Själv har jag gjort det EN gång med äldsta barnet. Ångest!!! Men om man drar lärdom av händelsen så tycker jag att man ska "glömma" och gå vidare. Jag skulle INTE ha sagt sanningen på dagis utan sagt något om att jag "råkade" smälla til barnet av misstag i en stressad situation. Vilket på sätt och vis är sant.Hoppas verkligen inte att dagis anmäler efter ett enstaka uttalande av ett barn, om det inte finns ytterligare grund för misstankar. Barn hittar på saker. Min yngsta har kommit hem och berättat att fröknarna på dagis slår hennom. Jag tror verkligen inte att finns någon grund i det utalandet. Skulle inte falla mig in att anmäla efter ett enstaka uttalande om det inte fanns mer att ta på. Däremot har vi så klart talat om för personalen vad barnet sagt.
    ljuga är ju dumt. då säger du ju att ditt barn ljög. snällt
  • HejhejMonica

Dotterns kusin har livlig fantasi!
    När han var 4 så hade vi varit barnvakt. då sa han stolt till mamma " Conny sparkade mig på magen, så jag hamnade 10 meter i luften bland stjärnorna, o ramlade ner o blödde

• HejhejMonica

tror de som jobbar med människor ser vad some påhitt o saning efter ett tag. de lär sig läsa människor

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!