Jag "slog " min 3 åring!
I fall de anmäler för man veta det då, säger de att de har gjort det?
I fall de anmäler för man veta det då, säger de att de har gjort det?
inte bra, men du är bara människa. krama din dotter extra hårt imorse och tala om att det du gjorde var fel och något som man absoilut inte får göra. kram
Frågan är ju också vad du ska ha för strategi nästa gång hon är på samma humör? För det är ju lätt att sitta här just nu och känna ånger och säga att man aldrig kommer att tappa kontrollen på samma sätt igen men när man är inne i en liknande situation igen och känner irritationen och frustrationen växa då kanske det inte känns lika lätt...Hur ska du då agera för att det inte ska gå så långt som idag?
Du mår uppenbart inte bra av detta och då är det bättre att göra något åt det så du kan släppa detta för en stund... många föräldrar går över gränsen någon gång och du mår ju dåligt av det..skillnad om du inte ens brydde dig efter att något sådant hänt..
Men bry dig om barnet först & främst...ring och fråga hur barnet mår och förklara hur det var i morse...berätta innan dagis personalen tänker/funderar i sina egna banor vad som kan ha hänt....
När du ser ditt barn i eftermiddag förklara att det du gjorde inte är ok och ta på dig hela skulden.. ditt barn har ingen skuld i detta & det behöver ditt barn få höra.
Tack för all stöd, oavsett om jag förtjänar det eller ej. Sitter nu här och funderar på att ringa till dagiset och berätta.
Jag tappade tålamodet helt enkelt och jag har ingen bra förklaring varför jag slog min dotter. Jag slog på armen och inte så hårt (för de som undrar). Men det räckte.
Det är lätt att döma andra när man inte sitter i samma situation. Många vet inte hur mitt barn var imorse och hur jag kände mig, därför kan det vara lätt att döma.
Jag försöker inte ursäkta mig för det jag gjorde utan jag behöver bara prata igenom med någon för att jag mår dåligt för det jag gjorde.
Min mening var inte att skada mitt barn, utan jag visste inte längre hur jag skulle göra till sist för att få henne uppmärksam, så jag tappade kontrollen tyvärr.
Jag ska verkligen se till så det inte händer igen.