Inlägg från: Anonym (10) |Visa alla inlägg
  • Anonym (10)

Jag "slog " min 3 åring!

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 11:22:29 följande:

Anonym (10) skrev 2009-04-27 11:18:16 följande: Ja det vet jag mycket väl men de kommer ju att göra en utredning och om den inte visar något så händer ju inget eller hur? Är själv socialtant så jag vet.
    En soctant som ser mellan fingrarna när folk slår sina barn? Usch...

Polisen ska göra en egen utredning, soc är skyldiga att anmäla oavsett vas soc tror. Då blir ts antagligen dömd för ofredande.
  • Anonym (10)

Anonym (10) skrev 2009-04-27 11:18:16 följande: Ja det vet jag mycket väl men de kommer ju att göra en utredning och om den inte visar något så händer ju inget eller hur? Är själv socialtant så jag vet.

Polisen ska göra en egen utredning, soc är skyldiga att anmäla oavsett vas soc tror. Då blir ts antagligen dömd för ofredande.
  • Anonym (10)

• Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:26:54 följande:
    Ska jag säga att jag råkade komma emot och slå henne? Jag vet att det här låter dumt men jag vägrar riskera något för att jag gjort ett misstag som jag djupt ångrar. Vill ringa nu till dagiset. Men hur ska jag börja med samtalet?
    Varför ljuga?
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:33:32 följande:
    jag tycker att du gör en för stor grej av detta, tycker inte alls att man måste söka hjälp för att man brister i tålmodet en enda gång, det gör nog även den bäste ibland...... visst nu är flickan bara 3 år, men det är så jäkla mkt man som förälder inte får göra, men barn de får beter sig hur faan som helst...om du bara visste , hur barnen i skolan beter sig, just för att föräldrana är livrädda för att ta tag i sina barn å säga till på skarpen, detta just för att det är ett sånt ståhej om att minsta lilla man ta tag i sitt barn så ska man söka hjälp eller barnen ska tas ifrån en....jag tycker som sagt absolut inte att man ska slå sina barn men det kan vara väldigt tålamods krävande att ha barn ibland..
    Jag vet mer än du tror! Vuxna har ingen rätt att kränka, förnedra eller slå barn! Hur djä.la rädd tror du inte en 3-åring blir när mamma slår? Meningslöst våld är vad det är.
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:35:33 följande:
    en fråga bara..... har du barn själv?
    Flera stycken och jag har aldrig slagit hotat eller kränkt mina barn! Det är inte uppfostran utan misshandel att göra så.
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:35:33 följande:
    en fråga bara..... har du barn själv?
    Flera stycken och jag har aldrig slagit hotat eller kränkt mina barn! Det är inte uppfostran utan misshandel att göra så.
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:50:15 följande:
    ja inom " " (se TS!)
    Men i texten under rubriken i te står bl.a följande: "...till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara....."

Vad tycker du om det?
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:53:37 följande:
    men snälla, ingen har väl sagt att TS gjort rätt?! men människor är människor och alla har nog någon gång gjort något de ångrar? en människa handlar ite alltid korrekt, och det är ju ts medveten om! tycker du går lite hårt åt mot henne måste jag säga.. hon skriver ju att hon förstår att hon gjort fel, vad vill du uppnå?
    Jag behöver inte vilja uppnå något med att skriva i en tråd på Fl, eller?
    Jag har skrivit ett flertal gånger att ts måste söka hjälp. Ts kan räkna med en anmälan både till soc och till polisen. Ska hon ljuga även där, som hon nu planerar att göra i telefon till förskolan?
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-27 11:46:43 följande:
    Tänkte bara nämna att hon ofta kommer hem från dagiset och säger att någon av barnen har slagit henne. Hur ska "jag" reagera på det? Ska jag ta det på allvar eller ska jag ta det som att det blir en del av barnens lek.
    Ja, du ska ta det på allvar! Det är ditt jobb att fostra och beskydda henne. Prata med personalen, be dem ha extra koll på henne några dagar, berätta vad hon säger hemma om vad som händer på dagis. Kliv fram och ta ansvar!
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!