• Mieria

Jag "slog " min 3 åring!

Anonym (Sally) skrev 2009-04-28 12:18:34 följande:

'Men snälla du! lägg av nångång..  Min dotter kan gå fram till en vilt främmande person och säga att jag slår henne eller tex. jag får ingen mat hemma och sånt.. barn har en vild fantasi och man kan inte ta allt på allvar det dom säger, om vi skulle ta allt barnen sa på allvar så skulle det ju sluta med att barnen tog över oss föräldrar!  *Suck*
    haha faktiskt! Jag och min kompis satt och lekte med hennes lilla tös (3 år) bland kuddarna på dagis. Plötsligt knäade tösen, satte sig på golvet och blev uppfångad av en kudde bakom sig. Hon tjöt "ooooh ni kasta ida i väggen". Lagom kul.
  • Mieria
    Strözzel skrev 2009-04-28 12:26:29 följande:
    Jag har inte läst hela tråden och hinner tyvärr inte göra det nu. Men inte går personalen endast på att barnet säger att jag är ledsen, min mamma slår mig och gör en anmälan? Ser de inte till hur barnet verkar må i övrigt och hur familjeförhållandena verkar vara? Nu kanske jag är naiv men i många fall borde väl personer som har med barn att göra se signaler på om allt inte står rätt till?
    Man kan ju hoppas det. Och att vända upp och ner på himmel och helvete över en dask på armen...DET är barnmisshandel.
  • Mieria
    näradig skrev 2009-04-28 12:32:52 följande:
    ja, något sådant tvivlar jag på att de skulle utsätta barnet för (varför i hela fridens namn skulle de??)nej, de ser nog till barnets bästa, tar upp det med föräldrarna och uppmuntrar dem.
    Jag hoppas det! Men läser man supermorsorna på fl:s inlägg verkar det som om omplacering av barnet borde ske omgående. Jag är seriöst mer bekymrad över deras barn än över ts. En människa som spyr galla över någon så som folk gör tidigare i tråden känns potentiellt mer farlig än en mamma som gjorde bort sig en gång och mår dåligt av det.
  • Mieria

Anonym (10) skrev 2009-04-28 12:54:36 följande:

Va? Att utreda om ett barn verkligen far illa är alltså barnmisshandel enligt dig? Ska soc läggas ned tycker du? Ska vi ta bort familjebalken?
    Du kanske ska tagga ner lite. Jag skrev "vända upp och ner på himmel och helvete". Att dagispersonalen får upp ögonen för det som har hänt och kan vara extra observanta på tösen är bra. Men att ringa socialen och anmäla föräldrarna enbart baserat på vad flickan sa vid ett tillfälle framför mamman är verkligen att ta i i överkant!
  • Mieria

Anonym (10) skrev 2009-04-28 12:55:19 följande:

Vem har spytt galla i tråden?
    Kan du inte läsa själv? Du får betala mig om jag ska sitta och klippa och klistra åt dig förstår du.
  • Mieria

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-28 14:20:28 följande:

Ok, vill ni att mamman ska förlora sin dotter och bli inspärrad eller?Skärp till er nu! Får väl vara glad att inte min bror blev omhändertagen för att min mamma klappa till honom av ren chock när han som tvååring höll på att rusa ut framför en långtradare. (som hon har mått dåligt över i alla år) men tro´t eller ej, hon har alltid varit och är världens bästa mamma!
    Amen!!!
  • Mieria

Anonym (s) skrev 2009-04-28 20:27:38 följande:

vore nog välldigt bra med en soc utredning så får dom bedömma sitt... om barnet ex ska omhändetas eller så?
    Ja för ett barn börjar ju hata sin mamma efter en dask på armen och kommer att må mycket bättre av att slitas från hem och trygghet och placeras hos fullkomliga främlingar. Fy fan.
  • Mieria
    LadyWillow skrev 2009-04-28 21:07:31 följande:
    Men snälla nån, hur många gånger ska jag behöva säga det? En UTREDNING innebär just bara en utredning, sen bestämmer man lämpliga åtgärnder. Och oftast börjar man med stöd i hemmet, hjälp för föräldrarna att klara konflikter eller whatever de behöver hjälp med, så att barnet kan bo kvar!
    Jag vet. Det var inte dig jag pratade med utan människan som tyckte att en omplacering borde tas i beaktning. Tagga ner.
  • Mieria

Min kompis son blir slagen varje gång han är hos sin pappa. Pappan har polisanmälts men i väntan på att soc ska handlägga deras ärende händer inte mycket. soc kanske har fullt upp att jaga ångerfulla mammor som höjt rösten. Hur kommer det sig att folk inte begriper att resurserna tragiskt nog inte är oändliga?

• Mieria

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-28 21:21:44 följande:

Anonym (s) skrev 2009-04-28 16:53:31 följande:
    kors, är TS barnmisshandlare (utifrån hennes inlägg, inga OM nu), då har jag blivit utsatt för barnmisshandel (hade ingen aning) och det är nog många fler här inne. Där ser man.. Tänka sig, ändå ser jag tillbaka på min barndom som mycket lycklig. Jag går inte runt o slår folk, jag har inga drogproblem, helt vanlig tjej faktiskt me fast jobb o allt. Måste haft tur med sån barnmisshandlare till mor.... Snälla...
    Min far var ännu värre! en riktigt råbarkad torterare. Jag hade en jävligt ful ovana som gick ut på att jag alltid försökte klättra upp på och känna på spisplattorna eller pilla i varma saker på spisen. Många gånger tog min pappa ett rejält tag i min arm och sa med hård röst åt mig att jag skulle lägga av med det där tramset omedelbart om jag inte ville bli uppburen på rummet! Jag älskar min pappa och har alltid gjort.
  • Mieria

Anonym (10) skrev 2009-04-28 21:46:47 följande:

Anonym (fundersam) skrev 2009-04-28 21:30:44 följande:
    Menar du att soc tycker att det är okej att barnet åker med en rattfull pappa? Vet de verkligen om det?
    Du fattar inte va? Nej det är inte ok men de har inte resurser nog att göra någonting åt det och särskilt inte om de först ska utreda alla mammor i sverige som någon gång daskat till sin unge på armen eller höjt rösten!
  • Mieria

fam kaos skrev 2009-04-28 21:58:24 följande:

Så du menar Att det då ska vara okej och accepterat att slå sitt barn till en viss grad? Omgivningen ska bara hålla käft och vänta tills mamman slår ungen gul och blå innan de tänker på att ta upp soc värdefulla tid?
    Absolut inte. Men ts sitter här för att hon mår fruktansvärt dåligt och det lär inte vara ett tecken på att hon tänker slå ungen gul och blå.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!