• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

illa.
    hoppas dottern berättar.

• Anonym
    Anonym (10) skrev 2009-04-27 08:45:21 följande:
    Spelar väl ingen roll om man har med soc att göra sedan tidigare?! Vem som helst kan bli utan pengar och behöva söka hjälp, man kan behöva samarbetssamtal, god man, hjälp med avlastning.... Om man har hjälp/stöd från soc redan, är man automatiskt en sämre förälder som andra har rätt att döma?
    Beror väl helt och hållet på varför man är i behov av soc stöd. Är det en förälder som har lite saker i bagaget hos soc och där barnet kommer en dag och säger att mamman slog mig, då kanske man inte kan ta lika "lätt" på det eftersom det kan vara ännu en grej, som tillsammans med allt det andra som man har problem med, är väldigt oroväckande. Precis som man inte skulle ta lika "lätt" på om barnet (även om föräldern inte har haft med soc att göra) kommer med märken efter slag eller berättar att föräldern slagit honom/henne och att det inte är en engångsföreteelse.
  • Anonym

till ts, tror absolut inte att du är ensam om att tappa tålamodet å omdömet, vilka föräldrar gör inte det ibland, de som sitter här inne å förakta har väl kanske själv ett väldigt lugnt barn, eller väldigt bra tålamod å de blir förstås aldrig ursinniga{#lang_emotions_wink},
    jag tycker givetvis INTE att man ska slår sitt barn, men det är skillnad på att en gång tappa tålamodet å ta i för hårt , eller slå lite lätt på en arm, än att misshandla sitt barn, det är fruktansvärt, då ska man verkligen söka hjälp...
    det ordna sig säkert:) kram

• Anonym

fy fan är du inte klok i huvudet jag blir riktigt arg när jag läser detta en 3 åring slår man inte!
    bättre att komma för sent till jobbet än att slå sitt barn...
    hoppas hon berättar så kan du stå för det själv och att du mår dåligt och har dåligt samvete det borde du ha
    hur gammal är du egentligen..

• Anonym

ts - glöm inte att prata med dottern ordentligt om det hela. Erkänn att du gjort fel och ångrar dig mycket, förklara att du inte tycker det är ok och aldrig ska göra det igen.

Hon kommer förmodligen alltid komma ihåg att du slog henne men förhoppningsvis även veta hur mycket mamma ångrade sig, mådde dåligt över det och aldrig någonsin hände det igen.

• Anonym

ts: många kramar till dig! du är garanterat inte ensam! min pojke är bara ett år, men jag bävar redan för 3 års åldern när man blir provocerad! jag kallar inte att du har slagit din dotter, men det är helt klart att du endast är människa och tappade kontrollen, vilket självklart inte är bra (men det är du ju medveten om ) men nu hände det!

läste tidigare i tråden om en som skrev tips på vad du skulle säga till dagispersonalen:
    "hur har x haft det på dagis idag? vi hade nämligen en jobbig morgon..."

tyckte det var jättebra skrivet! då kan du avvakta och se vad personalen säger och ni kan ha en dialog kring det! kanske du kan ta hämtningen istället för pappa?

tror det kommer gå kalasbra! personalen har nog vart med om detta förr!

kram och lycka till!

• Anonym

Ska jag säga att jag råkade komma emot och slå henne? Jag vet att det här låter dumt men jag vägrar riskera något för att jag gjort ett misstag som jag djupt ångrar. Vill ringa nu till dagiset. Men hur ska jag börja med samtalet?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-27 11:26:54 följande:
    Ska jag säga att jag råkade komma emot och slå henne? Jag vet att det här låter dumt men jag vägrar riskera något för att jag gjort ett misstag som jag djupt ångrar. Vill ringa nu till dagiset. Men hur ska jag börja med samtalet?
    ring och fråga hur hon har det på dagis och förklara att ni hade en jobbig morgon och att du inte känner att det känns riktigt bra mellan er. tycker gott du kan ta det på telefon! hellre än att vänta hela dagen och må dåligt!
  • Anonym

HJÄLP, jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag ringa eller ska jag vänta och avvakta? Snälla hjälp mig reda ut det här. Hur ska jag agera?

• Anonym
    Anonym (Förstår) skrev 2009-04-27 11:28:05 följande:
    Man behöver inte ljuga, bara "avdramatisera" sanningen. Tycker inte att en förälder ska behöva genomlida utredning och ev anmälan för en enstaka händelse. Särskilt inte när föräldern inser hur fel det var och mår dåligt av det inträffade. Att säga att slaget inte var avsiktligt är ju inte detsamma som att säga att barnet ljuger. Bara en annan version av sanningen.

håller med! självklart ska man ta barn på allvar, men ett litet slag på armen som mamman djupt ångrar.. ska det bli utredning och grejer kring det?! självklar ska rätt vara rätt, men det får ju finnas viss realism också!

och jo jag vet vad jag pratar om... min syster blev slagen av vår pappa

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!