Jag "slog " min 3 åring!
Tänkte bara nämna att hon ofta kommer hem från dagiset och säger att någon av barnen har slagit henne. Hur ska "jag" reagera på det? Ska jag ta det på allvar eller ska jag ta det som att det blir en del av barnens lek.
Tänkte bara nämna att hon ofta kommer hem från dagiset och säger att någon av barnen har slagit henne. Hur ska "jag" reagera på det? Ska jag ta det på allvar eller ska jag ta det som att det blir en del av barnens lek.
Min 3 åring är väldigt bestämd, har nästan fått vad hon än velat. Får sin vilja igenom eftersom jag blir rädd för hennes utbrott att jag till slut inte orkar och ger upp. Försöker att sätta grenser men det blir väldigt jobbigt, slutar med att hon skriker och gråter och stänger sig på sitt rum. Jag ger efter och tar henne i famn och tröstar (vilket inte är bra när man ändå har satt stopp). Imorse var det en sån dag att jag tappade kontrollen helt, för det var inte första gången. Jag har verkligen försökt med hela mitt hjärta få det bra på ett lungt sätt.
(Mijo)
Om man har eller inte har barn spelar stor roll. Jag har själv aldrig trott att jag kommer att slå mitt barn men helt plötsligt hände det , tyvärr. Man blir testad, sätts på prov av barnet. De vill tänja på gränserna och se hur långt de kan gå och hur mycket man tillåter.
(Sally) tack snälla för de goda orden. Många har dömt mig och många har verkligen stöttat mig. Ett stort tack till alla. Jag släpper det här nu och återkommer imorgon, ska avvakta och se hur det löser sig. Kommer deffinitivt inte att ljuga om händelsen om det är någon som undrar. Jag säger som det var.
Längtar efter att komma hem och krama om min dotter. Kram till er alla som förstod.