• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 12:18:19 följande:
    TS, det var inte du som frågade om anonym 10 hade barn. tyckte bara att det inte hörde hemma hör.Och till dig som skrev om att det är samma sak mamman med insekten gjorde. SNÄLLA! Så du menar att om jag slår någon för att jag tyckte den gjorde fel och om jag slog någon för att hjälpa den så är det samma sak? Okej...
    jag FRÅGADE hur man skulle se på det! ni som absolut tycker att ts ska utredas, gå till soc och polisen samt skaffa hjälp osv

barnet i fråga kanske fick märke efter att mamman slagit bort insekten? eller upplevde det som ett slag?
  • Anonym

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-27 12:16:30 följande:

O treåringen får sin vilja igenom igen... kalas, verkligen!
    jag har blivit lärd att man tar inte en dispyt med ett barn på morgonen!

Men jag har gjort det själv! jag och min sambo har vissa dagar varit två för att klä vår dotter för att hon vägrar!

Man är mamma men man är mäniska, man känner stress och man vill väl, ibland kör det ihop sig och då brister det!!
    Det kunde varit värre!

Ha ingen skuld i detta utan förklara för dagis när du hämtar vad som hänt under morgonen! Jag tror dom har full förståelse och inte dömer dig!
  • Anonym

Ringde presic till dagiset och frågade hur det var med X. Fröken sa att hon var så pigg och glad och frågade om de skulle låta henne sova lite extra idag. Jag sa att det lät som en bra ide eftersom hon var trött imorse och inte ville till dagiset. Så nu har jag gjort det, blir det några frågor så säger som det var.

• Anonym
    Anonym (10) skrev 2009-04-27 16:41:14 följande:
    Anonym (Litet rapp på...) skrev 2009-04-27 16:02:45 följande: Varför ljuga om det nu inte är så farligt? Då är det väl bättre att stå för att man tycker att det är okej att smälla till sitt barn när man inte orkar med det mer?!
    men ts har ju inte sagt att "det inte är så farligt"!!!!!

kan inte du visa det inlägg där någon skrivit att det är "okej att smälla till sitt barn när man inte orkar med det mer"?
  • Anonym
    Anonym (10) skrev 2009-04-27 11:50:06 följande:
    Jag vet mer än du tror! Vuxna har ingen rätt att kränka, förnedra eller slå barn! Hur djä.la rädd tror du inte en 3-åring blir när mamma slår? Meningslöst våld är vad det är.
    jag förstår väl att en 3 åring blir rädd och ledsen, givetvis, det blir väl alla om man blir slagen, men det överdrivs,det var en lätt smäll på armen, absolut inte rätt men detta har hänt en gång, å så som hon blir påhoppad här inne , så kommer hon nog aldrig göra om det....jag skulle aldrig kränka, förnedra eller göra ett barn illa, men jag kan ta tag i mina barn å säga till dem med skarp röst "att nu är det bra, nu får det fasen vara nog"det har även hänt mig att jag har tappat tålamodet så att jag har tagit i för mkt, men jag anser inte att detta är något som ett barn får men för livet av, å de som säger att de inte tappa tålamodet ibland. bra , skönt för er, det är bara att gratulera er till ert perfekta föräldraskap
  • Anonym
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-27 11:53:00 följande:
    Att fråga om någon annan har barn för att vara med i denna diskussionen är löjligt. Så bara för man har barn borde man förstå att det är rätt att slå dem när man inte orkar? Ge er
    jovisst, du kan ju tolka det som jag menade så, men faktum är att anledningen till att jag undrade, är att många som inte själva har barn, vet så jäkla väl hur man ska uppfostar sina barn, å hur man ska bete sig, men i själva verket har de inte en aning om hur det kan vara ibland när man bli arg, stressad å ledsen på sitt barn....jag menar ju inte att man inte får vara med å diskutera om man inte har barn; men jag har konstaterat att en del aldrig har gjort nåt fel med sina barn, å det är ju bra{#lang_emotions_undecided}
    å jag menar inte att det är okej att slå sina barn, bara för att man inte "orka", vad du nu fick det ifrån, men jag kan förstår ts å jag tycker inte att det är en så stor grej, hon ångra sig å mår dåligt, självklart så kommer hon säga förlåt till sin älskade lilla tjej, det har hon ju skrivit, det räcker.....
  • Anonym
    enny signatur skrev 2009-04-27 17:57:27 följande:
    och om din man gör så mot dig?
    jadu, skulle min man slå mig lite lätt på armen, så skulle jag kanske blir lite ledsen för att jag skulle blivit så paff, men var det en enda gång å han inte menade det så skulle jag ju inte behöva gå till psykolog för den enda gången.....
  • Anonym

ts till att börja med, skriv inte av dig på detta forum! rannska dig själv med håll dig fr fl om du inte vill ha magsår!

• Anonym

hon "slog" till en ggn på armen.. tycker inte det är misshandel iallafall sålänge det inte sker upprepande ggr lixom..

vet en pappa som slår sin 1åring på handen jätte hårt när han tar grejer på deras tv bord.. vilket inte är så konstigt när man är 1år.. ska man anmäla han då? han gör fel.. tycker jag.. även mamman tycker det till detta barnet men säger inte ifrån ordentligt..
    min syster berätta en ggn att hon va där o han smällde till hans hand så den blev helt röd.. såna grejer blir jag mer orolig för eftersom han verkligen menar det också.. TS här inne ångrar det hon gjorde.. som hände 1ggn o förmodligen aldrig mer.. det e mer acceptabelt i mina ögon..

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-27 21:05:26 följande:
    ts till att börja med, skriv inte av dig på detta forum! rannska dig själv med håll dig fr fl om du inte vill ha magsår!
    Håller med, det finns alldeles för perfekta människor här (enligt dom själva). Vi är faktiskt bara människor o barnen ska veta att vi oxå kan förlora tålamodet så dom vet att det finns gränser. Därmed INTE sagt att jag tycker (det tycker jag givetvis inte) det är ok att slå, men ibland handlar vi fel o sådant är livet. Jag tror inte ett barn tar skada av att något sådant händer EN gång.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!