PCO och gravid?
Vilka symptom har ni haft som blivit med barn ? Hur länge försökte ni innan det gick? Och Fick ni någon hjälp av mediciner ?
Sen undrar jag hur ni gick tillväga för att få Pergotime eller liknande utskrivet?
:)
Vilka symptom har ni haft som blivit med barn ? Hur länge försökte ni innan det gick? Och Fick ni någon hjälp av mediciner ?
Sen undrar jag hur ni gick tillväga för att få Pergotime eller liknande utskrivet?
:)
jag fick hjälp av gyn, fick först gestapuran för att få mens sen pergotime. jag blev gravid andra försöket och har en liten kille på 4 månader nu.
Jag tog kontakt med gyn och hon sa att hon kunde hjälpa mig med hormoner men att det bästa var om jag gick ner i vikt innan.
Jag fick kontakt med en privatläkare i stan som skrev ut reductil åt mig vilka gjorde att jag tappade nästan 10 kg. Jag började med dem i januari och den 7/4 plussade stickan, helt på naturlig väg, av vilken anledning kunde jag inte fatta med tanke på att det inte hade hänt någonting på ca 5 år då jag haft oskyddat sex.
Idag är jag i vecka 5+6.
Jag önskar dig all lycka!
Jag var hos gyn idag, hon gjorde en undersökning och ska o ta blodprov i veckan. Ska tillbaka i slutet på maj och då ska vi se vad proverna visade o sen ska jag få nån hjälp :)
Jag fick gestapuran för att få igång mensen så efter andra kuren blev jag gravid!!
Har en son på 8 månader nu!
ursäkta om jag ställer en dum fråga men vad är PCO? har stött på det flera gånger här idag och vet fortfarande inte vad det är...
Har också PCOS och är gravid i vecka 9!
Vi har försökt i två år, varav ett halvt år på egen hand, sen gick vi till privatgynekolog för jag misstänkte pcos men enligt gynekologen var det omöjligt att jag skulle ha det för allt såg fint på UL. så jag fick pergotime utskrivet och jag fick knapra på det i ett år, varav de sista månaderna var dubbelkurer. hjälpte inte alls mig, så till slut tog gynekologen ett blodprov och det visade sig att jag inte har ägglossningar, så han skickade mej till fertilitetskliniken o där gjorde de ett UL och på en gång såg de där att jag hade PCOS som jag lääänge hade misstänkt!
så efter när vi hade fått det bekräftat så fick vi (jag men sambon fick hålla i sprutorna o sticka i mig för det pallade jag inte själv haha) börja med hormonsprutor (puregon & pregnyl). på det tredje försöket lyckades vi till slut!!
När jag var där igår så sa hon att bara blodproverna var bra så ska jag "Stimuleras", vad innebär det? :)