• Flägg

PCO och gravid?

Vilka symptom har ni haft som blivit med barn ? Hur länge försökte ni innan det gick? Och Fick ni någon hjälp av mediciner ?

Sen undrar jag hur ni gick tillväga för att få Pergotime eller liknande utskrivet?

:)

• Svar på tråden PCO och gravid?
  • Hk83

Jag kontaktade gyn och där rådde dom mej första att gå ner i vikt. Efter 10 kg viktnedgång fick jag gestapuran och pergotime utskrivet och knaprade det i tre omgångar och fick äl en gång. Sen genomgick jag en spolning av äggledarna som visa att det var täppt i bägge.=( Det enda som fanns kvar var IVF men under tiden skulle jag gå ner i vikt lite till och så gjorde dom en titthålsop där de såg att det bara var litet hinder i högra äggledaren.=) Så jag fick mera Pergotime utskrivet och på femte kuren blev jag gravid men det slutade i mf.=( Väntade några månader och på sjätte kuren  blev jag gravid igen med tvillingar som strax fyller ett år.=D.. Allt som altt har det nog tagit 2 1/2 år innan plus.

• Charlotta021

Stimuleras menas att dom stimulerar äggstockarna så att du får ägglossning! Är lite dålig på att förklara men hoppas du förstår =).

• Flägg
    Charlotta021 skrev 2009-04-29 18:20:52 följande:
    Stimuleras menas att dom stimulerar äggstockarna så att du får ägglossning! Är lite dålig på att förklara men hoppas du förstår =).
    men innebär det att jag får exempelvis pergo eller något liknande? :)
  • Kajsa81
    Flägg skrev 2009-04-29 20:10:58 följande:
    men innebär det att jag får exempelvis pergo eller något liknande? :)
    exakt, pergotime stimulerar ägglossningar. ibland räcker det med tabletter som pergotime, ibland inte så man får ta hormonsprutor som är starkare än pergotime, tex puregon och pregnyl.
  • Flägg
    Kajsa81 skrev 2009-04-29 20:41:46 följande:
    exakt, pergotime stimulerar ägglossningar. ibland räcker det med tabletter som pergotime, ibland inte så man får ta hormonsprutor som är starkare än pergotime, tex puregon och pregnyl.
    OKej , då är jag med. Jag börjar bli lite nervös
  • miracle maker

Jag fick min pcos diagnos i januari. Innan dess hade vi kört oskyddat i ett år utan att det blivit nåt.
    Fick pergotime utskrivet och fick äl redan på första enkelkuren, missade dock äl eftersom jag låg i influensa. Blev gravid på andra pergokuren (plussade igår så fortfarande väldigt tidigt).
    Ca 1 v innan BIM hade jag väldigt svullna, tunga och ömma bröst och rikliga flytningar, annars märkte jag inte så mycket. De senaste dagarna har jag varit väldigt trött, hungrig, kissnödig och haft halsbränna. Brösten är dubbelt så stora som de var innan!

Lycka till!

• Fru Åkesson

Jag har PCO och vi försökte 1,5 år innan vi gjorde en utredning och jag fick Pergotime utskrivet; och då plussade jag på första kuren! =o) Är nu i vecka 30!

Vårt mirakel beräknas titta ut 15 juli 2009
  • DorAnn

Ännu en som har PCO och har fått barn, helt utan hormonbehandlingar alls. Blev inseminerad på en Dansk klinik (Vitanova i Köpenhamn) och blev gravid på andra försöket. Håller tummarna, det kan lyckas!

-DorAnn

Svar på tråden PCO och gravid?