Munherpes!Kan jag använda min salva?
Fått årliga munherpes nu..behöver min salva, kan jag ta den eller ska jag inte? Det står att de inte kan rekomendera den salvan eftersom det inte forskats på det...Det gäller Anti, Zovirax...
Fått årliga munherpes nu..behöver min salva, kan jag ta den eller ska jag inte? Det står att de inte kan rekomendera den salvan eftersom det inte forskats på det...Det gäller Anti, Zovirax...
Kollade SNABBT bara Anti på FASS.se
Där står de att den kan användas mot munherpes - orsaktat av herpes simplex
Förstår itne vad du menar med att "de inte kan rekommendera den salvan" - vem är de som itne kan rekommendera denn? *Nyfiken*
*Ursäkta ALLA stavfel..
Jag la tråden under gravid, eftersom jag är gravid ...
Förlåt - jag såg inte de - ber om ursäkt =)
Just de, de står så här på FASS
Det finns endast begränsad erfarenhet av användning under graviditet. Rådgör därför med läkare före användning av Anti under graviditet. Anti påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör ändå med läkare vid mer än tillfälligt bruk.
Låter inte jätte farligt, men hör med sjukvårdsrådgivningen alt apotekets rådgivning per tele
Eller så kanske en vänlig själ som har erfarenhet av Anti OCH grav kan svara =)
Hoppas de ordnar sig =)
Healip kan man använda, ska köpas nu...
När jag fick munsår bad apoteket mig att kolla med min läkare, och läkaren sa att jag kunde använda Zovirax.
=)
Annars kan du testa de plåster som finns mot munherpes. De funkar superbra! De finns att köpa på Apoteket.
Fröken Fräknig skrev 2009-04-27 21:24:28 följande: