• NenneN

Munherpes!Kan jag använda min salva?

Fått årliga munherpes nu..behöver min salva, kan jag ta den eller ska jag inte? Det står att de inte kan rekomendera den salvan eftersom det inte forskats på det...Det gäller Anti, Zovirax...

• Svar på tråden Munherpes!Kan jag använda min salva?
  • GrodanSkrutt

Kollade SNABBT bara Anti på FASS.se
    Där står de att den kan användas mot munherpes - orsaktat av herpes simplex
    Förstår itne vad du menar med att "de inte kan rekommendera den salvan" - vem är de som itne kan rekommendera denn? *Nyfiken*

• GrodanSkrutt

*Ursäkta ALLA stavfel..

• NenneN

Jag la tråden under gravid, eftersom jag är gravid ...

• GrodanSkrutt

Förlåt - jag såg inte de - ber om ursäkt =)

Just de, de står så här på FASS
    Det finns endast begränsad erfarenhet av användning under graviditet. Rådgör därför med läkare före användning av Anti under graviditet. Anti påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör ändå med läkare vid mer än tillfälligt bruk.

Låter inte jätte farligt, men hör med sjukvårdsrådgivningen alt apotekets rådgivning per tele

Eller så kanske en vänlig själ som har erfarenhet av Anti OCH grav kan svara =)

Hoppas de ordnar sig =)

• NenneN
    GrodanSkrutt skrev 2009-04-27 20:27:38 följande:
    Förlåt - jag såg inte de - ber om ursäkt =)Just de, de står så här på FASSDet finns endast begränsad erfarenhet av användning under graviditet. Rådgör därför med läkare före användning av Anti under graviditet. Anti påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör ändå med läkare vid mer än tillfälligt bruk.Låter inte jätte farligt, men hör med sjukvårdsrådgivningen alt apotekets rådgivning per teleEller så kanske en vänlig själ som har erfarenhet av Anti OCH grav kan svara =)Hoppas de ordnar sig =)
    Tack snälla, kollat upp lite nu och det ska tydligen inte användas.....Så jag får skicka sambon till apoteket igen och fråga om jag kan få byta...
  • NenneN

Healip kan man använda, ska köpas nu...

• GrodanSkrutt
    NenneN skrev 2009-04-27 20:43:41 följande:
    Healip kan man använda, ska köpas nu...
    Va bra =)
    Hoppas du blir av med det - snabbt

(& va bra - då vet jag att jag inte ska använda Anti under ruvning eller om de blir plus - tack för tips )
  • MaHen

När jag fick munsår bad apoteket mig att kolla med min läkare, och läkaren sa att jag kunde använda Zovirax.

• NenneN
    GrodanSkrutt skrev 2009-04-27 20:46:29 följande:
    Va bra =)Hoppas du blir av med det - snabbt (& va bra - då vet jag att jag inte ska använda Anti under ruvning eller om de blir plus - tack för tips )
    Ohhh, ruvar du nu?
    Nyfiken i strut:) min a tvillingar jag har i mavven kom till via ivf..hihih!
    MaHen skrev 2009-04-27 20:49:17 följande:
    När jag fick munsår bad apoteket mig att kolla med min läkare, och läkaren sa att jag kunde använda Zovirax.
    Ja, det kanske är så men olika bud får mig att känna tveksamheter..
  • GrodanSkrutt
    NenneN skrev 2009-04-27 21:00:21 följande:
    Ohhh, ruvar du nu?Nyfiken i strut:) min a tvillingar jag har i mavven kom till via ivf..hihih!
    Nej, inte ännu, men på måndag, om en vecka så är jag ruvare om upptining går vägen *lycklig*
    Åhh, då får du en del att göra *ler* med två, vi har en frysis som vi ska få tillbaka, blev 2 befruktade, vår 1:a IVF =)
    Lycka till
  • NenneN
    GrodanSkrutt skrev 2009-04-27 21:04:45 följande:
    Nej, inte ännu, men på måndag, om en vecka så är jag ruvare om upptining går vägen *lycklig*Åhh, då får du en del att göra *ler* med två, vi har en frysis som vi ska få tillbaka, blev 2 befruktade, vår 1:a IVF =)Lycka till
    Klart det går vägen.Lycka till!!!
  • Fröken Fräknig

Annars kan du testa de plåster som finns mot munherpes. De funkar superbra! De finns att köpa på Apoteket.

• NenneN

Fröken Fräknig skrev 2009-04-27 21:24:28 följande:

Annars kan du testa de plåster som finns mot munherpes. De funkar superbra! De finns att köpa på Apoteket.
    Japp, de hade inte healip..så det blev Compeed munsårsplåster, går kanske bra, har dem på nu :)
Svar på tråden Munherpes!Kan jag använda min salva?