• Madeleine1989

Risifrutti? När kan dom börja äta det?

Satt precis och åt en risifrutti och märkte att min lilla kille ville smaka och han verkligen älskade det. Men sen förstår jag ju att risifrutti inte är i det nyttigaste laget. Hur har ni gjort angående risifrutti?

• Svar på tråden Risifrutti? När kan dom börja äta det?
  • Sarge

Jag tycker det är för mkt socker i & har hoppat över det.....dottern är snart två

• Slöjan

Efter 1 års ålder eftersom det är en mjölkprodukt......

• SanSin

Hmm, skulle tro att det är mest socker i dom där. Så innan dom börjar äta godis och sånt är det väl egentligen inte nödvändigt. Men det gör man ju som man själv vill. =)

• jummie

Mina barn är 3 och 4 och jag undviker det fortfarande...det är ju bara socker och konstiga ämnen i det. Har ibland gjort egen på risgröt och grädde, det går hem!

• Madeleine1989

Okej. Funderar på att göra något liknande själv med tanke på att han verkade tycka om det så mycket. Och så blir de ju inte enbart helt slät mat..

• nano
    Madeleine1989 skrev 2009-04-28 09:34:26 följande:
    Okej. Funderar på att göra något liknande själv med tanke på att han verkade tycka om det så mycket. Och så blir de ju inte enbart helt slät mat..
    Prova med vanlig risgrynsgröt, kanske går hem och så blir det inte så onyttigt om han vill ha det lite oftare
  • Stargirl
    Jag hade skippat risifruttin helt. Det är ju så onyttigt och fullt av socker. Varför inte ge risgrynsgröt med mosad frukt?

Slöjan skrev 2009-04-28 09:31:51 följande:
    Efter 1 års ålder eftersom det är en mjölkprodukt......
    Men vad är välling, köpegröt för sorts produkt? Man får ge mjölkprodukter från det att man börjar ge smakisar. Man får dock inte ge mjölk som måltidsdryck innan 1 års ålder då mjölken hämmar järnupptaget.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • viseversa

Min dotter äter risifrutti till mellanmål ibland. speciellt om vi är ute så är det praktiskt. Det eller en yoghurt. Nu kunde hon inte ära bitar förns hon var säket 20mån så risifrutti gick inte heller då. bara slät mat gick ner. men idag äter hon det ibland. Hon är 2 år nu!

• MossaQ

Jag köper riskvik (riskvick?) 1L tetra istället för risifrutti, för jag precis som flera ovan, har reagerat på att de innehåller så mycket konstiga ämnen.
    Riskvick innehåller förvisso socker, men därutöver bara ingredienser jag kan och känner till

• Jävelunge

Mina barn äter risifrutti rätt ofta. De är 3,5 och 11 mån. Jag tycker det är helknäppt att noja över socker och sånt. Det är ju knappast så att de lever på Risifrutti. Det är ett gott mellanmål som dyker upp ibland...

Svar på tråden Risifrutti? När kan dom börja äta det?