• leon2

Mammaledig sthlm city fortsättning

Här kan vi snacka vidare. Såg att den gamla tråden var avstängd!

• Svar på tråden Mammaledig sthlm city fortsättning
  • leon2

Tack för senast! Synd att du inte kunde hänga på mammapappabebis, men vi ses nästa gång hoppas jag:) Hoppas ni alla njuter till fullo av vädret..vad mycket enklare och roligare allt blir i värmen:) Känns som om vi är ute mest hela dagarna nu när det blivit så varmt. I slutet av veckan åker jag och Leon till Norge, håll tummarna för flygresan! Vore kul och ses nästa vecka om ni kan.

Kramar

• leon2

hejhej. hur mår ni alla?

Har samma flygtips som elin..Köpte nezeril på apoteket som jag droppade i näsan precis innan boarding. Sen fick Leon suga på nappen vid start och landning. Han verkade helt oberörd och hade absolut inte ont i öronen. Hade även köpt lite nya spännande leksaker som underhöll honom då han var tvungen att sitta i knät fastspänd vid start och landning. Gick suveränt och han somnade båda turerna då flygmotorerna startade...antar att det brummande ljudet var sövande. När är det ni åker?

p.s Leon har nu vänt sig, tjohoo:)
    Kram på er

• leon2

Hejhej. Amningen fukar bra för oss igen. Leon ammar ca. var 3e timme men byter ut ett amningsmål mot havregröt till kvällen. Han ammar fortfarande på nätterna, vissa nätter sover han ända till morgonkvisten andra nätter ammar han upp till tre grr...Lägger sig alltid kl. 9 och så stiger vi upp mellan 7 och 9...idag fick jag sova till tio men det händer sällan..lyxlyx:)

Just det, majskrokar har vi med hittat! Leon får det som muta att suga på om han kinkar i bilen. Hade även med mig på planet! Leon fixar att äta på dem, men man får ha god koll så han inte sätter en bit i halsen. Han blir överlycklig när han får hålla i en krok alldelles själv och dregla över;) Rekommenderas varmt som muta:)

Låter härligt med en kväll själv mammapappabebis! Martin har legat på sjukhus ett tag och vi var därför tvungna att ha barnvakt på dagarna, bara att bita ihop och ignorera sin separationsångest. Hade massa tankar om att Leon skulle bli otrygg eftersom han flängde så mellan våra familjer som fick agera barnvakt under dagarna, men oj vilken glad unge. Inga otrygga tecken, snarare jag som var otrygg. Nu när vi alla tre är hemma igen verkar han uttråkad av att ha det så lungt kring sig:)

Leon vänder sig åt båda håll och från både mage och rygg. verkar som om han bara bestämde sig, han hade ju inte ens försökt tidigare. Världens cirkusartist på golvet nu.

Lycka till med bilköp mrscykel! Svårt det där..om man inte är kunnig.

Har ni gjort ngt kul på senaste?

Kram på er och era små

• leon2

Ja spännande det där med snurrandet, håller med dig elin om att det känns som att det är ett stort utvecklingssteg..Nu ligger tom Leon, famnbebis nr 1, själv och leker på en filt på golvet ióm att han kan snurra själv. Han har i dagarna även börjat hasa sig framåt. Inte för att han kommer så långt men han kämpar sig fram en liten bit tills han blir helt vansinnig för att det inte går snabbare..

Här är det tänder på gång! Två små tänder är på intåg i nederkäken. Han verkar oberörd, känns skönt. Hoppas det förblir så!

Hur gick det för Astrid efter vaccinationerna sen? Blev hon bra dagen efter?

Har ni några kul planer för nästa vecka? Hade gärna setts men Leon har fortsatt diarée..haft det i 8 dgr nu..antar att det är läge att kolla honom igen. Hör av er om ni däremot vill gå en promenix eller vill ta en kaffe i solen. Utomhus är det ju safe att ses.

Kram från oss

• leon2

Bra initiativ med fika igen:) Imorrn eller på onsdag? Vädret känns sisådär just nu, men kan ju alltid ses inne på ngt fik. Har någon av er hittat ngt nytt bra fik? Vapiano känns lite uttjatat...och blir man många vagnar har jag ännu inte hittat ngt klockrent ställe. Annars kan vi hänga hemma hos mig och Leon igen, spelar ingen roll för oss.

Skulle verkligen vara kul att se alla igen, känns som om barnen tycker det är kul nu också!

Kram på er i regnet

Svar på tråden Mammaledig sthlm city fortsättning