• vinterlärka

Clearingnummer?

Jag ska betala in pengar till ett sjusiffrigt bankgirokonto. Swedbank vill ha clearingnummer, men hur ska man veta vilket som är clearingnumret?

• Svar på tråden Clearingnummer?
  • Doldis987

Du behöver väl inte ha clearingnummer till ett bankgironummer? Är det inte ett bankontonummer du ska betala till?

• vinterlärka
    Neolotta skrev 2009-04-28 16:07:22 följande:
    Du behöver väl inte ha clearingnummer till ett bankgironummer? Är det inte ett bankontonummer du ska betala till?
    Jag vet bara att det är ett bankgironummer. Struntar jag i att fylla i cleraingsnumret får jag upp ett felmeddelande som säger att jag måste fylla i det.
  • black dawn raise

då är du nog inne i överföringar konton.. du ska gå in i betalningar..
    där väljer du ju bankgiro och då ska det inte komma en fråga om clearing

snart är det slut på val-livet
  • vinterlärka

black dawn raise skrev 2009-04-28 17:13:57 följande:

då är du nog inne i överföringar konton.. du ska gå in i betalningar..där väljer du ju bankgiro och då ska det inte komma en fråga om clearing
    Ja, så är det nog! Tack snälla du för hjälpen!
  • black dawn raise
    vinterlärka skrev 2009-04-28 17:15:51 följande:
    black dawn raise skrev 2009-04-28 17:13:57 följande: Ja, så är det nog! Tack snälla du för hjälpen!
    varsegod:)
  • vinterlärka

black dawn raise skrev 2009-04-28 17:16:57 följande:

varsegod:)
    Nu är det betalt! Ibland är ni på Familjeliv riktigt bra!
  • black dawn raise
    vinterlärka skrev 2009-04-28 17:20:11 följande:
    black dawn raise skrev 2009-04-28 17:16:57 följande: Nu är det betalt! Ibland är ni på Familjeliv riktigt bra!
    haha.. ja vi e det haha..
    jag fick en glad överasskning när jag kolla kontot.. nån har satt in 6000 spänn till mig.. får besked imorgon om det är riktigt.. misstänker att jag inte ska ha dessa pengar, tyvärr..
  • vinterlärka

black dawn raise skrev 2009-04-28 17:21:27 följande:

haha.. ja vi e det haha..jag fick en glad överasskning när jag kolla kontot.. nån har satt in 6000 spänn till mig.. får besked imorgon om det är riktigt.. misstänker att jag inte ska ha dessa pengar, tyvärr..
    Nej men oj! Även om jag är tacksam för hjälpen så var det inte jag
    Tyvärr brukar det ju inte stämma när sådant händer, men man vet aldrig. Hoppas det stämmer i alla fall.
  • black dawn raise

ja.. men det är ju grannkommunen som satt in och jag e inte anställd av dom...
    nu börjar m,an ångra att man ringde men det e ju lika bra.. är det fel så kommer dom ju på det förr ellöer senare och då är det ju inte så kul om man brännt pengarna

• vinterlärka

black dawn raise skrev 2009-04-28 17:29:10 följande:

ja.. men det är ju grannkommunen som satt in och jag e inte anställd av dom...nu börjar m,an ångra att man ringde men det e ju lika bra.. är det fel så kommer dom ju på det förr ellöer senare och då är det ju inte så kul om man brännt pengarna
    Aha, nej man vill ju gärna vara ärlig. Dessutom kan man ju som sagt bli åtebetalningsskyldig. Synd att de inte var dina.
Svar på tråden Clearingnummer?