• Saaaraa

Vad kan man göra med frysta ärtor-majs-paprika?

Har en halv påse sånt i kylen som blev över från igår.. Har ingen frys hemma så jag kunde inte fryst det som jag inte behövde.

Vad kan man göra med de? Vill göra någonting så att man kan ha det till middagen, det vi ska äta kan man inte blanda i dom i.. Men typ som en sallad.. hur piffar man upp de där små grönsakerna?

• Svar på tråden Vad kan man göra med frysta ärtor-majs-paprika?
  • EmmaMag

jag är inte förtjust i de där grönsakerna.. men mamma brukar blanda ihop dom med lite majonäs o grädde tror jag det är. det lät ju inte så nyttigt dock :D

• Ann Nelly

Min väninna brukar ofta använda den grönsaksblandningen (inte jag för jag gillar inte ärtor). Hon blandar den i den vanliga salladen (isberg, tomat, gurka etc).
    Samt att hon alltid har blandningen i sin tonfisksallad (med ris och hackat ägg).
    Men jag tror som EmmaMag också, att man kan blanda med majonäs etc. Blir som den där salladen man kan köpa färdig..inte mimosasallad...den heter något annat...blankt i huvudet just nu tyvärr...

• Saaaraa

Tack för tipsen! Är inte heller speciellt förtjust i sån blandning men min man tycker att det är gott så ibland har vi sånt till olika maträtter, dock aldrig som en sallad.

Kom aldrig på något att äta det till/med/som, så det blev komposten tråkigt nog.

Svar på tråden Vad kan man göra med frysta ärtor-majs-paprika?