Plötsligt en kal fläck på huvudet
En treåring som helt plötsligt fått en kal fläck i bakhuvudet, inget hår alls på en fläck där.
Nån som vet vad det kan bero på?
En treåring som helt plötsligt fått en kal fläck i bakhuvudet, inget hår alls på en fläck där.
Nån som vet vad det kan bero på?
Kanske han rör på huvudet mycket när han sover så det nöts bort?
På småbarn är det vanligt men om samma kan hända på en 3-åring vet jag inte...
Kan han ha fastnat och det slitits bort hår och huden läkt?
Men det är en ganska stor fläck, kanske 3-4 cm i diameter eller nåt sånt. Så jag tror inte att det slitits bort.
Det är min bonus bara, så vi har honom inte hela tiden så det är möjligt att nåt sånt har hänt. Men mamman vet inte heller varför det blivit så.
Finns ju en hårsjukdom där man kan tappa allt hår?
börjar ofta med en fläck i hårbotten...
Om det är en fläck som är helt kal och stor ungefär som en femkrona kan det vara början till Alopecia (fläckvist håravfall). Min son har det och om jag vore dig skulle jag be en läkare titta på det så ni vet om det är alopecia eftersom det kan sprida sig och det kan vara skönt att veta vad det är.
Min son tappade ALLT sitt huvudhår när han var 13 månader gammal och har sedan dess tappat håret tre gånger. Är sedan ett år tbk helt skallig Det kan komma och gå i skov, men tyvärr är en sådan sjukdom kronisk och det är bra om ni vet så snabbt som möjligt vad ni har att göra med.
Så gå till en barnläkare som får titta på fläcken.
Det är två fläckar bredvid varandra, är nog ungefär som en femkrona i storlek.
Får be mamman gå till läkaren, eftersom han är skriven hos henne.