• Tristanya

FRÅGOR till ni som tagit ovitrelle o sedan fått positivit på grav.test innan bim!!

fick ovitrelle i tisdags och igår så tog jag ett grav.test för jag var så himmla nyfiken, o det visade positivt.. resultatet kom fram ganska snabbt och det syndes att det var positivt..
    men sen efter lite eftertanke o sökande på fass osv så fick jag reda på att ovitrelle kan ligga kvar i kroppen i upp till 10 dagar o ge falskt positivt utslag på gravtest!

är så orolig nu.. tänkte testa igen på fredag, då är det 10 dagar sen jag tog sprutan, o är det inget då så var det ju förmodligen sprutan som visade positivt, men om det fortfarande visar positivt/starkare positivt borde jag väl va gravid?

har även mått lite illa i 2-3 dagar nu, inte alls mycket men endå så att jag tänkt på det.. men såklart kan illamående va en bieffekt av ovitrelle, men borde inte det kommit tidigare då? kanske dagen efter eller så? illamåendet kom på ca dag 4..

finns det någon som också testat positivt tidigt o som faktist varit gravid, som fått ovitrelle?
    kommer bli jobbigt o vänta nu, eftersom jag inte har en aning om ifall jag ÄR gravid eller om det vet ett falskt resultat!

har bim på tisdag 5/5, o lämnade blodprov idag för o kolla om jag haft äl, pratade då med sköterksan o hon sa att jag skulle vänta två veckor o testa då om inte mensen kommit!

• Svar på tråden FRÅGOR till ni som tagit ovitrelle o sedan fått positivit på grav.test innan bim!!
  • FiaLotta

Hur gick det för dig? Var det ett falskt positivt eller sant??? Nyfiken =)

Svar på tråden FRÅGOR till ni som tagit ovitrelle o sedan fått positivit på grav.test innan bim!!