• Liam05 och Milton08

Vilken tum på Cykel har er 3-4 åring som cyklar utan stödhjul?

Min grabb på snart 4 år har en Liiiiiiten cykel.. 12" tror ja de e.. Va har era för nån?? Klarar dem av att cykla på den bra utan stödhjul.. Min grab har nyss lärt sig.. Men känns som de går väldigt vingligt pågrund av själv cykeln i sig.. Som att den vore för liten på nått sätt.. Sadeln e längst ner, men ändå så vet ja inte om den e lagom t han.. Känns som de bara e en stödhjuls Cykel..

♥Liam & Milton♥ är Mammas prinsar.
  • Svar på tråden Vilken tum på Cykel har er 3-4 åring som cyklar utan stödhjul?
  • vilda ängeln

dottern har med sin 12" nu när hon håller på o lär sej... tycker den passar bra. vi har en 16 " med som hon ska ha när hon är lite bättre... hon är 4 ½

• TUA

Vår son fyllde tre i mars och har en på 16 tum,fixar att cykla utan stödhjulen,men det är ju på hur långa barnen är,min son är 100cm.

• Annamaja

Ja dom funkar väl utmärt även utan stödljul. Nästa år kan de vara läge för en större cyckel. Min son är 6år han har ganska nyss växt ur sin 16 tum cykel. Alltså modellen större än ditt barn har

• Flamma

Melvin har en 12", den cyklar han på utan problem, men det är nog dags snart att höja sadeln...

• Lucky

Min 4,5åring har en 12" utan stödhjul, tycker det är viktigt att hon kan sätta ner fötterna ordentligt och det kan hon på denna. Men har tänkt höja upp sadeln lite snart och sen får vi se om det blir en lite större cykel denna sommar...

• Impertiff

Det är bra med små cyklar när de är nybörjare på cykeln. De är "stadigare" för dem när de cyklar.
    Vi bytte till en 14" nu (dottern fyller 4 i sommar) för att dottern är så himla lång och det behövdes därför. Det är knepigare att komma av och på cykeln nu, även om hon lär sig. Och hon kunde sätta ner hela fötterna på 12" cykeln, vilket hon inte kan nu.
    Har en grannflicka som hade stor cykel (16") och som fick gå över till 12" nu för hon kunde inte manövrera den stora, men den lilla kan hon cykla på jättebra.

• tru

Tua- seriöst tog du bort stödhjulen på en tre åring. en fråga varför.

• TUA
    bzzzz:TOG aldrig bort något,han har aldrig haft stödhjul!  {#lang_emotions_laughing}
  • tru

fast jag måste erkänna att jag är mäktigt imponerad, det är alltid roligt när barnen är duktig på något. tog det lång tid för honom att lära sig cykla.

• tru

jag måste bara berätta en om en gång när jag var på badhuset då kom de en pojke kan inte vara äldre än 4 kanske till och med yngre. barnet sprang vid kanten och helt plötsligt hoppade han i. Jag var nära att flyga fram och rädda honom. och tyckte de var fruktansvärt klantigt av föräldern att inte ha större uppsikt. men så börjar pojken simma som om han inte gjort något annat i hela sitt liv.

• TUA
    bzzzz: Han fick en springcykel förra sommaren som han använt mkt flitigt,så dt tog endast en kort stund för honom att fixa stora cykeln.{#lang_emotions_laughing} Klart man är stolt! jag trodde inte han skulle klara av det så fort.
  • thecarseatlady

Våra barn har haft 16" i 4-års åldern. Dottern lärde sig då att cykla utan stödhjul, men sonen hade dem kvar tills han var 5år.

• Evangeline72

Granntjejen har en 12 tums cykel och är 4.5 år gammal. Hon lärde sig cykla utan stödhjul nu i vår.

Vår dotter är 3.5 år och har en 16 tums cykel eftersom hon är ganska lång. Men hon har stödhjul eftersom jag inte vill att hon ska cykla utan när hon är så här liten.

Svar på tråden Vilken tum på Cykel har er 3-4 åring som cyklar utan stödhjul?