Ogi: jag skulle tro att det är ett positivt tecken att det kommer råmjölk, det betyder väl att någonting fungerar som det ska i alla fall.
Mitt hetaste tips till dig är ändå att inte ta ut någonting i förskott, varken sorg eller glädje. Det är helt omöjligt att säga hur amningen kommer att fungera i förväg, även om man inte gjort något kirurgiskt ingrepp - många upplever ju svårigheter trots intakta bröst. Amning är ju toppenbra när det fungerar, men inte på något sätt avgörande för vare sig barnets hälsa eller anknytning eller intelligens eller vad sjutton som helst... Ersättning är också toppenbra och det finns många fördelar med flaskmatning, som t ex att pappan kan vara lika delaktig i matandet från början.
Jag menar, försök att inte hoppas för mycket på amningen så att du inte blir jättebesviken om det fungerar dåligt.
Jag själv hoppades nog för mycket första gången eftersom det såg väldigt lovande ut från början, och blev rätt deprimerad när jag fick lov att börja komplettera med ersättning, eftersom hon ökade så vansinnigt lite i vikt, trots att jag hela tiden visste mina förutsättningar. Andra gången var jag helt mentalt inställd på tilläggsmatning redan från början och var mycket gladare och lugnare.
Lycka till!