• Xtinaa

Råd...Piercing i naveln?!

Imorgon ska Denise pierca naveln, undrar om ni som har
    piercing kan förklara lite för mig hur det går till och hur
    man tar hand om det efteråt. Kanske får man veta det där..
    Men skulle ändå vilja veta lite från såna som redan har gjort det.
    Vore snällt!

Christina.

• Svar på tråden Råd...Piercing i naveln?!
  • Xtinaa

Elinina

Det är nog ingen fara för det gör hon inte

• tifflan

killen som gjorde mitt hål rekomenderade att ha på havssalt om det blir irriterat. man kokar upp ca 1/2 litervatten och löser 3/4 matsked havssalt, låt det svalna och och ta en bomullsboll och dränk in. sätt dej i soffan vid tv.n och ha den på naveln, försök att få vatten på själva smycket också. sitt ca en halvtimme åt gången 2-3 gånger i veckan tills det har blivit bra

ett tips om hon sportar mycket: de första veckorna är det bra om det nygjorda hålet får vara ifred, köp stora plåster på apoteket om klistra över naveln, så kan inte huden röra sig så mycket.

• Micaela

Angående det med förkylningen tror jag det kan påverka läkningen...men är inte hundra...

• lill linda 82

tifflan - jupp, det är samma recept man gör då man piecar tungan o man gurglar med det ett par gånger om dagen.. inte gott alls!!

• Xtinaa

Micaela

Vad bra, hoppas det är som du säger då.
    Men det borde väll inte ha någon koppling till
    naveln tycker man ju..

• Xtinaa

Någon som kan länka till en bild på hur staven ser ut som man har i början?
    För jag har fattat det som att stav är bäst och läker fortast, undrar bara lite
    hur dom ser ut..

• na96gen

Jag har fortfarande samma stav som piercaren satt in. Så man behöver inte byta om man inte vill
    Jag fick pierca naveln två gånger för kvinnan som gjorde första gången klarade inte av det så det gjorde görónt länge. Sen åkte jag ner till killarna på Barbarella i Göteborg och de var helt underbara. Läkte fort och det gjorde inte ont att ta
    Första gången gjorde det ont läääänge, och jag blev mycket sjuk. Så den tog jag ur och blev pigg igen, så den läkte nog inte som den skulle.

• Liten

na96gen: Man ska helst byta stav när det är läkt, för den är för stor och glider ju omkring och kan irritera..
    Jobbigt med första piercingen! Det kan i te ha varit trevligt..

Xtinaa: www.barbarella.se/barbarella/Public/Shop/fsShowProduct&from=91 En sådan här, fast en 10 eller 12 (minns inte) fick jag när jag pirecade mig.

• SkogsKajsa

Vill inte skrämma nu men var uppmärksam på naveln, visar den minsta tendens till att inte vilja läka utan snarare krypa ut så ta ur den och låt hålet läka igen.
    Jag piercade naveln och den krånglade lite med läkning men det gick upp och ner hela tiden, ibland såg den ut att läka och ibland inte. Varje gång den såg bra ut så tyckte jag att "Å va bra, nu funkar det". (Jag ville ju att den skulle läka och vara en fin prydnad!)
    Tyvärr kröp den längre och längre ut hela tiden och tillsut fick jag inse att den inte skulle bli bra, då var den inte mycket kvar "utanför" hålet.
    Jag tog ut den och ett halvår senare blev jag med barn, eftersom det var så tunnt utanför hålet så tänjdes det rätt ordentligt och blev riktigt ärrigt.

Hade jag insett direkt att den inte skulle läka när den krånglade så hade den nog läkt bort fint och magen varit mer som innan, men jag var lite för stönig :-/

• Jennelii

Jag har tagit om mitt hål 3 (4??) ggr för det ville aldrig läka, har haft både ring o sen testade dom med stav men inget funkade så nu har jag ingen men ett jättefult ärr =( Vilket är trist för jag tycker det är så fint...

• Xtinaa

Liten

Dom såg ju fina ut
    Du hade dom som "läkstavar" då?

Skogskajsa

Ajdå, låter inge kul.
    Får vara uppmärksam och
    helt enkelt ta ut den om det blir
    problem.

• barbafin

Vad händer med FL idag? Ingenting fungerar! Postade ett inlägg som försvann... Gör ett nytt försök.

SkogsKajsas ord skulle kunna varit mina egna. Hennes berättelse var precis vad som hände för mig. Så jag tycker det är klokt att du, precis som du skriver i ditt senaste inlägg Xtinaa, var uppmärksam på om det inte läker ordentligt.

Idag syns knappast något efter ärret (vilket är en liten tröst, men jag hade ju hellst velat ha en piercing där...) men desto mer syntes under graviditeten, då blev det ett jättefult ärr på magen . Det finns en bild i mitt galleri för den som är intresserad (av att se en höggravid mage med ett fult ärr mitt på magen...)

• lill linda 82

blev jättefult ärr på mig oxå då jag var gravid, o ändå hade jag bara i smycket en vecka!! Nu har jag ett 6 cm långt ärr rakt ovanför naveln/in i naveln.

• Liten

Vad mysigt! Hur blev det nu då? Adrenalinkick eller urladdning? *nyfiken*

• Xtinaa

Liten

Ooooja!
    Hon sa "tack, tack tack!" om och om igen
    och drog upp tröjan flertal gånger och kollade
    med världens leende hela vägen hem
    Fast några bigmac har hon inte tryckt i sig än,
    men det kanske kommer..

Svar på tråden Råd...Piercing i naveln?!