weleda amningste
har någon erfarenheter ang weledas amingste? Fungerar det? Har den hjälpt någon av er?
:)
har någon erfarenheter ang weledas amingste? Fungerar det? Har den hjälpt någon av er?
:)
Jag har druckit det, och det funkade bra på mig. Jag tog 2 påsar till 1 liter vatten och lät det stå och dra 10 minuter. Ska man ta en påse till varje kopp man dricker blir det ju svindyrt! Jag tror man kan blanda anis, fänkål och kummin själv och låta dra i vatten, men jag har inte vågat prova det ännu. Nån som vet?
Tess76: ökade din mjölkproduktion eller hur tycker du att den fungerade? jag köpte teet idag i förhoppning att få igång mjölken nu efter 6 veckor kämpande.
Akupunktur kan hjälpa också
Jo, jag köpte det också för att öka mjölkproduktionen. Dom första dagarna pumpade jag också mellan amningarna, men nu dricker jag bara teet.
hur snabbt började det fungera?
Ganska snabbt, en dag eller två, minns inte riktigt. Sen kan jag ju också säga att det går inte så långt mellan amningarna, max 2,5 timmar. Då hinner hon inte bli så hungrig och behöver inte äta så mycket på en gång. Dessutom ju mer man ammar desto mer mjölk, har jag hört.
tack så mycket!!!
För mig fungerade det hemgjorda teet bra, blev mycket mindre gaser både för mig och min son . Jag hade anis, fänkål och kummin i teet.
Köp inte weledas amningste på Barnens hus, där det kostar 79 kr. Jag betalade 30 kr på hälsokostaffären för exakt samma förpackning!
Va? 30 kr??? Jag köpte också på hälsokosten för 65 kr!?
jag köpte också på hälsokost affären för 80 kr :(
Dalkulla74: hur mkt av varje hade du i vattnet och hur mkt vatten? köper man torkat?
2msk anis
2msk fänkål
1-2msk kummin
1 liter vatten
Krossa de torra fröna något (finns i kryddhyllan "hel" inte malen) i en mortel. Häll över 1 liter kokande vatten och låt stå och dra i 15min (Jag la fröna i en tesil, sådan rund som man nyper ihp för att öppna). Låt sedan teet stå i rumstemperatur och drick upp det inom ett dygn (jämnt fördelat över dagen). När rötmånaden kom så märkte jag att de inte höll sig lika bra i rumstemperatur så jag hade det i kylskåpet istället, tror det fungerar lika bra.
Min Martin hade stånkat dag som natt innan jag började med teet, dagen efter jag druckit en liter så hade stånkandet försvunnit helt! Så jag kan bara dra slutsatsen att hans gaser i magen minskade. Kan tillägga att mina gaser minskade med
PS Kryddorna kostar högst 10kr påsen, räcker ca 1 vecka. Jag köpte stora påsar på ÖB för halva priset om man nu vill komma undan ännu billigare
åh tack för tipset! ska gå och handla det idag!
Jag drack det teet och tyckte att det var gott! Kan dock inte säga hur snabbt det ökade produktionen.
Kämpar också med min amning och har funderat på amningste. Min dotter är 5 veckor och nu ammar jag det jag kan resten tillägg.
En fråga till dig augustibebbe:
Ammar du helt nu? Skriv gärna och berätta om det hjälper att dricka te för då kanske det är värt att testa.
Anvik: Jag är på min andra dag med teet. Jag tyckte att det kändes som att det var bättre flöde. Jag gav ingen ersättning till henne förran nu kl 12, då räckte inte mjölken. :( Men det kanske kommer igång, jag vill inte ge upp än. Jag ammar också och ger resten ersättning. På em/kvällen har hon inte fått i sig min mjölk alls utan har då fått ersättning hela målet. Min tjej är 6 veckor nu, men hon är också 6 veckor tidig, så det kanske är därför amningen inte riktigt fungerar, hon har inte haft orken att suga riktigt, men nu vill jag ta tag i detta.
jag tycker också att teet är gott :)
Jag beställde ett suuupergott amningsthe på minimundus bra pris med!
www.minimundus.se/
yaz: Jag beställde där precis nu också. För tillfället dricker jag Luzern-te, och det smakar blä...hö nästan. Hoppas minimundus är bättre!