• Junior79

Bröllop i mitten av maj.....Vad har man för skor????

Hej,

Ska på bröllop mitten av maj. Har så svårt vad för skor man ska ha på sig.

Har en svart ballongklänning som jag hade tänkt ha på mig, med en kort vit "boa" men en pärla som knapp. Jag brukar ha svarta strumpbyxor till och ett par snygga stövlar.... Men den säsongen är ju över....

Så kan man ha stövlar på sig eller måste jag köpa nya klackskor.....?????

• Svar på tråden Bröllop i mitten av maj.....Vad har man för skor????
  • morgonsolan

Skulle nog köra med sommarskor!

(måste bara reagera lite.. klänningen är inte helsvart va? För det är ju enligt sed inte ok på bröllop. Inte vitt heller!)

• Junior79
    morgonsolan skrev 2009-04-29 12:40:33 följande:
    Skulle nog köra med sommarskor! (måste bara reagera lite.. klänningen är inte helsvart va? För det är ju enligt sed inte ok på bröllop. Inte vitt heller!)
    Vad jag förstog så var det ok med svart. Tur det, har inte råd att shoppa något nytt nu....
  • Duckan74

(Jag måste hålla med morgonsolan, helsvart är inte riktigt passande på bröllop.)
    Inte stövlar i mitten på maj, det känns fel. Ta sommarskor.

• Junior79

Kan man ha en rosa halvspettsad klänning???

• Duckan74

Det låter fint! Vet inte riktigt vad halvspetsad betyder, men jag gillar spets.

• Junior79
    Duckan74 skrev 2009-04-29 12:57:06 följande:
    Det låter fint! Vet inte riktigt vad halvspetsad betyder, men jag gillar spets.
    Klänningen är i rosa siden och över är det spetts i samma rosa, under bysten går ett siden band som man knyter på baksidan. Den är väldigt sommrig.........
    Men det är oK eller? Det får nog bli lite shopping i helgen....*s*
  • Duckan74

Det låter jättefint!! Inte alls för somrigt för ett majbröllop.

• Duckan74

Jag var på ett bröllop 9 maj -02 och det var en varm dag och alla var iklädda sommarklänningar.

• morgonsolan

Det låter mycket bättre! svart betyder sorg, och det anses vara förolämpande mot bröllopsparet på deras stora dag. Rosa låter perfekt!!

Junior79 skrev 2009-04-29 12:55:59 följande:
    Kan man ha en rosa halvspettsad klänning???
  • P A K

Jag var på bröllop i mitten av maj för två år sedan och då var det en tjej som kom i klänning och svarta stövlar. Hon led hela dagen för hon kände att det var fel och hade inte tagit med sig några alternativa skor. Jag hade satsat på vår/sommarskor och möjligen tagit med mig stövlarna som backup om jag skulle på skoskav efter halva kvällen

Svar på tråden Bröllop i mitten av maj.....Vad har man för skor????