• Modeshi

Sov hela natten, 5 veckor

I natt sov min dotter pa snart 6 veckor hela natten igenom.. (fran 12 till 7). Ar detta verkligen normalt? Det kan ju inte vara bra? Nu har hon sovit nastan hela dagen ocksa.. Orolig att hon ar sjuk (ingen feber har hon iaf)...

• Svar på tråden Sov hela natten, 5 veckor
  • Vill Nu

Bara att gratulera. Min son på 11 veckor har PRECIS börjat sova hela nätter (hoppas de håller i sig) =)

• snarret

Min dotter började sova hela nätterna när hon var i den åldern. Jag fick göra så att jag ställde klockan för att gå upp och mata henne, för när dom är så små behöver dom fortfarande äta på natten. Tänk på det ifall hon fortsätter sova bra.

Och när dom sover mkt så växer dom, och det är ju precis vad bebisar ska göra. Du behöver nog inte oroa dig :)

• snuttsies

Jag har tre grabbar på 3, 1,5 år och en på 11 veckor.. Alla mina har sovit hela nätterna från de att vi kom hem från bb.. Från sju-åtta på kvällen till sju- åtta på morgonen..
    inte behöver ni vara oroliga för att nåt ska vara fel.. Njut av att ni får sova!!

• snuttsies

Enda gångerna man SKA ställa nån klocka för att mata på nätterna är om barnet inte går upp bra i vikt..

• ebben

vaddå_det kan ju inte va bra??
    VAD är fel då barnet sover?? VAD?
    Jag fattar inget?

• frilin

Du ska vara GLAD! Det ÄR normalt och ingenting farligt med att de sover.

Min dotter är 4 månader och har sedan förlossningen bara sovit ett pass på 6 timmar, annars har vi aldrig fått sova mer än 3 timmar i sträck.

Ellen 28/12-08
  • Salamina

Min dotter är 6 veckor, och dom senaste 3 veckorna har hon vissa nätter också sovit så länge OCH varit trött på dagen. inte mår hon dåligt av det. Hon vaknar när hon är hungrig.

• MsLili

Min son sov från ca kl 19-20 till kl 06-07 (utan att äta eller så) sedan han var 7 veckor. Idag är han 4 ½ månader och sover fortfarande kl 19-07.00.

Underbart så njut bara o va ej orolig, så lännge din bebis växer o e frisk
    så tycker jag verkligen inte att du ska väcka =)

• Nikitastar

Min son började sova hela nätter när han var 5 veckor. Nu är han snart 2,5 och har inte ätit på natten en anda gång sen dess...

• freakymee

åå vad jag blir avundsjuk. min lilla flicka som snart e 8 veckor somnar vid 22 vaknar vid 02 sen e hon vaken 3 timmar vilket e det värsta som finns för då vill hon bli buren å gärna få ligga på skötbordet när jag e som tröttast.. Somnar vid 5 å vaknar för morron kl 8. Så njut så länge det vaarar=) Som det e sagt tidigare bara dom går upp i vikt och att dom orkar äta på dagen.
    lycka till.

• Jo1975

Vår son på 4 månader har sovit ca 10 h i sträck varje natt sen han var 6 veckor. Han går upp i vikt som han ska och så länge han gör det säger vår bvc-sköterska att det bara är jättebra att han sover så bra.

• ahlenlinda

min dotter som är en vecka idag har sovit sig igenom de tre senaste nätterna, frågade på bb om det var normalt och det var det tydligen. bara tacka och ta emot. hon är ju vaken mkt på dagarna och äter konstant då, alltså ammningspass på flera timmar ofta.

men de kan vända snabbt så passa på att njut är mitt tips. :)

• solouniko

Min dotter på snart sju veckor sover nästan alltid från 23-06, sen äter hon och sover vidare till 9-tiden. Du behöver absolut inte väcka barnet som någon skrev, så länge hon går upp i vikt som hon ska. Hon äter det hon behöver under dagen istället så passa på och njut och oroa dig inte, hon är nog bara trött precis som min lilla tjej :)

• Alexi

Det är ju jätteskönt. Fast det kan variera många gånger igen tror jag. min dotter sov mycket bättre (och längre i sträck) på nätterna vid 1-2 månader än vid 3-5 månader. Så njut!

• Modeshi

Tack for alla svar! Hon har dock vaknat igen pa natterna nu men bara en gang vid 3 typ och hon somnar om pa mindre an en halvtimme efter lite mat sa jag ska inte klaga!

Svar på tråden Sov hela natten, 5 veckor