jessica o r: vi går till mats en gång per v nu efter utskrivning, o vi låg inne över 2 v efter operation, mest för att skona rumpan, en sköterska satt vi rumpan dygnet runt o torkade så fort bajs kom (det kom nästan hela tiden).
tlfastar: Måste fråga dig igen, har du fått ett intyg som läkaren skrivit om "allvarligt sjukt barn" då eller? eller vad exakt för intyg krävs? För det är vad jag fattade krävs om båda ska få vara hemma på tillfällig f-penning om man ej är inlagd... o det intyget är ej aktuellet för oss eftersom det i dagsläget ej är fara för stellas liv vilket det per definition måste vara för "allvarligt sjukt barn". Ja jag blir inte klok på detta, fattar inte varför man inte bara kn vabba för att hon e sjuk?!
Kan en förälder vabba en baby, istället för att ta ut föräldrardagar alltså? För jag e ju sjukskriven så sambo skulle kunna ta ut vab på stella för hon e sjuk med nu...
kim o mike: vad fick ni för tarmsköterska? Hon vi ska ha var ej där idag vet jag, vi var hos mats igår o han ringde henne tror det var christina men hon skulle ej jobba idag.
stella sov igår 5-6 h på raken efter besöket hos mats, det märks att hon e till freds efter en regäl tarmtömning så han rekomendera att vi gör det en gång per dag, o först tom rektalinbstrument, så det gjorde vi idag men det kom ej så mkt avföring..