• Sarge

Någon som känner till hur det är i området Gribbylund i Täby?

Hej!

Har lite funderingar om området Gribbylund i Täby.....
    Hur är det där??
    Har kikat lite på Hemnet på hus i det området under en tid, men det skulle vara kul att veta om det är ett bra eller mindre bra område........

Är från innerstan / södra sidan om stan, så man är liksom "lost" på norrorten!

Tack på förhand,
    Sarge

• Svar på tråden Någon som känner till hur det är i området Gribbylund i Täby?
  • Sarge

Puffar lite & lägger till ett annat område i Täby som jag har funderingar kring: Vallabrink

Tacksam för svar

• tjockmage 78

Gribbylund är ett jättetrevligt område. Bor där själv .

Vad vill du veta?

Vallebrink vet jag dock ingenting om tyvärr.

• Sarge

Ja...vad vill man veta??
    Är det bra dagis / skolor / kommunikationer / grönområden osv ?

• BeccaGrodan

puffar lite, inte för att jag ska flytta nu men inom ett par tre år och har siktit lite inställt på täby då. Gjorde innan vår förra flytt en koll om vilka områden i täby som va bra o om jag mins rätt fick jag mest höra att Gribbylund va ett "dåligt" område så är väldigt nyfiken på vad folk har att säga...

• tjockmage 78

Det finns massor av dagis. Många är bra något har dåligt rykte. Jag känner till en del lite mer så om ni vill veta om något särskilt dagis så ska jag förska hjälpa er.

Skolor vet jag inte så mycket om ännu. Mina barn är 3 år resp 2 månader.

I Gribbylunds centrum finns en del hyresrätter och kring dem är det lite stökigt men det är inget som stör om man inte själv bor där eller hänger utanför ICA på nätterna . Vi bodde bara en gård bort ifrån centrum förut och kring oss var det aldrig stökigt.

Jag tycker att Gribbylund är bra för att det finns "alla sorter" . Det finns blandat boende här, allt från hyresrätter till stora pampiga villor. Det gör att det det inte blir så likriktat som i såna områden där det ex bara finns radhus eller villor eller bara höghus. Bra för barnen att umgås med kompisar från olika hemförhållanden.

Sen är ju sjön (Rönningesjön) helt underbar att ha närhet till. Det finns ingenstans i Täby som går upp mot det.

• Roxter

Gribbylund tycker jag verkar vara ett riktigt mysigt och barnvänligt område, helt klart ett av mina alternativ om vi skulle flytta till Täby.

Tycker att de flesta villaområdena i Täby är trevliga, kanske inte lika många radhusområden dock (om man ser till hur de ser ut bara). Kanske beror på min inre längtan att byta ut radhus mot villa Men Gribbylund, Viggbyholm och Skarpäng skulle ligga högt på min lista.

Lycka till med husköp, men tänk på att sanningen är subjektiv!

Svar på tråden Någon som känner till hur det är i området Gribbylund i Täby?