• Carolin E

Yr efter orgasm

Hej hej!

Jag har ett litet "problem". Det är så att jag ibland, rätt ofta faktiskt, efter orgasm blir yr i huvudet och får dubbelseende. Vad kan detta bero på och är det farligt? Jag har alltid haft så. Någon mer?

• Svar på tråden Yr efter orgasm
  • Carolin E
    Anonym skrev 2009-04-30 09:01:01 följande:
    Hur är ditt blodtryck?
    Jag själv uppfattar det som lågt då jag får blodtrycksfall ofta när jag reser mig för snabbt. Har en låg kroppstemp med. Trycket har däremot registrerats som lite högt vid något tillfälle, senast var det dock normalt.

Nu blir jag ju rädd.. det är inget farligt? :(
  • fjonkan

Jag har lågt blodtryck och känner igen det du skriver om. Det händer mig med vid kraftiga orgasmer men kan aldrig tro att det kan vara farligt på ngt sätt. Ligg kvar en stund och bara va lite så går det över.

• Licens To Kiss

De beror på lågt blodtryck. Jag får också så. Jag brukar se till och lägga mig ner när det blir så. Lättar då.

• Carolin E
    fjonkan skrev 2009-04-30 09:04:08 följande:
    Jag har lågt blodtryck och känner igen det du skriver om. Det händer mig med vid kraftiga orgasmer men kan aldrig tro att det kan vara farligt på ngt sätt. Ligg kvar en stund och bara va lite så går det över.
    Tycker inte heller det borde vara direkt farligt, men jag får även lite hjärtklappningar vilket jag knappt törs prata om för jag har sådan himla hjärtnojja. usch.

Jag ska göra det nästa gång. Typ sluta ögonen och vänta ut det och försöka att inte lägga uppmärksamhet på det alls.
  • Carolin E
    Himmelkropp skrev 2009-04-30 09:07:04 följande:
    De beror på lågt blodtryck. Jag får också så. Jag brukar se till och lägga mig ner när det blir så. Lättar då.
    Men det är absolut inget farligt med det? På något vis? Det kan inte hända något, att man svimmar, får hjärtattack eller dyl om man INTE vilar efteråt?
  • Licens To Kiss
    Carolin E skrev 2009-04-30 09:09:06 följande:
    Men det är absolut inget farligt med det? På något vis? Det kan inte hända något, att man svimmar, får hjärtattack eller dyl om man INTE vilar efteråt?
    Inget händer förutom att du får svimningsgrejer. De är ju bara otäckt, inge farligt!
  • Carolin E
    Himmelkropp skrev 2009-04-30 09:14:28 följande:
    Okej, tack för svar :)
  • Anonym

Inge farligt att ha lågt blodtryck, men det kan göra dig yr efter en orgasm.
    Vad har de sagt när du kollat ditt blodtryck?

• Carolin E
    Anonym skrev 2009-04-30 09:16:14 följande:
    Inge farligt att ha lågt blodtryck, men det kan göra dig yr efter en orgasm. Vad har de sagt när du kollat ditt blodtryck?
    De har inte sagt någonting speciellt när de kollat trycket. Jag har aldrig tagit upp att jag får sådana här känningar vid orgasm eller när jag ställer mig snabbt. Det kan komma ibland också när jag sitter ner. Någon enstaka gång när jag var stressad registrerade de högt tryck, annars har det alltid varit normalt när de tagit trycket. Tycker du jag bör kolla upp det? Jag tycker det låter lite konstigt att de registrerar normaltryck när jag i själva verket verkar ha lågt tryck.
  • Anonym (Mig med)

Jag har lågt blodtryck och blir också yr och darrig när jag får orgasm, det spelar inte så stor roll om den är liten eller inte det är samma sak ändå. Men mitt blodtryck är rätt så lågt men det är tydligen ingen fara om det finns orsaker för det, jag har det ärftligt och då är det inget man gör något åt enligt en doktor jag pratade med men har man det inte ärftligt kanske man ska kolla upp det.

Jag kan inte heller resa mig snabbt och när jag är dålig blir jag ännu mer snurrig och yr. Men det är ju inget farligt alls så :) Man får bara ta det lite lugnare så man inte snubblar.

• Carolin E
    Anonym (Mig med) skrev 2009-04-30 10:43:59 följande:
    Jag har lågt blodtryck och blir också yr och darrig när jag får orgasm, det spelar inte så stor roll om den är liten eller inte det är samma sak ändå. Men mitt blodtryck är rätt så lågt men det är tydligen ingen fara om det finns orsaker för det, jag har det ärftligt och då är det inget man gör något åt enligt en doktor jag pratade med men har man det inte ärftligt kanske man ska kolla upp det. Jag kan inte heller resa mig snabbt och när jag är dålig blir jag ännu mer snurrig och yr. Men det är ju inget farligt alls så :) Man får bara ta det lite lugnare så man inte snubblar.
    Haha ja snubbla vill man ju INTE! Skönt att höra at det inte är nån fara :)
  • fjonkan

Carolin E skrev 2009-04-30 09:22:22 följande:

De har inte sagt någonting speciellt när de kollat trycket. Jag har aldrig tagit upp att jag får sådana här känningar vid orgasm eller när jag ställer mig snabbt. Det kan komma ibland också när jag sitter ner. Någon enstaka gång när jag var stressad registrerade de högt tryck, annars har det alltid varit normalt när de tagit trycket. Tycker du jag bör kolla upp det? Jag tycker det låter lite konstigt att de registrerar normaltryck när jag i själva verket verkar ha lågt tryck.
    Det är INTE farligt att ha lågt blodtryck men man får tänka sig för ibland som när man reser sig osv.
  • Anonym (Trycket)

Jag känner också igen det och har lågt blodtryck.

Svar på tråden Yr efter orgasm