Yr efter orgasm
Hej hej!
Jag har ett litet "problem". Det är så att jag ibland, rätt ofta faktiskt, efter orgasm blir yr i huvudet och får dubbelseende. Vad kan detta bero på och är det farligt? Jag har alltid haft så. Någon mer?
Hej hej!
Jag har ett litet "problem". Det är så att jag ibland, rätt ofta faktiskt, efter orgasm blir yr i huvudet och får dubbelseende. Vad kan detta bero på och är det farligt? Jag har alltid haft så. Någon mer?
Hur är ditt blodtryck?
Jag har lågt blodtryck och känner igen det du skriver om. Det händer mig med vid kraftiga orgasmer men kan aldrig tro att det kan vara farligt på ngt sätt. Ligg kvar en stund och bara va lite så går det över.
De beror på lågt blodtryck. Jag får också så. Jag brukar se till och lägga mig ner när det blir så. Lättar då.
Inge farligt att ha lågt blodtryck, men det kan göra dig yr efter en orgasm.
Vad har de sagt när du kollat ditt blodtryck?
Jag har lågt blodtryck och blir också yr och darrig när jag får orgasm, det spelar inte så stor roll om den är liten eller inte det är samma sak ändå. Men mitt blodtryck är rätt så lågt men det är tydligen ingen fara om det finns orsaker för det, jag har det ärftligt och då är det inget man gör något åt enligt en doktor jag pratade med men har man det inte ärftligt kanske man ska kolla upp det.
Jag kan inte heller resa mig snabbt och när jag är dålig blir jag ännu mer snurrig och yr. Men det är ju inget farligt alls så :) Man får bara ta det lite lugnare så man inte snubblar.
Carolin E skrev 2009-04-30 09:22:22 följande:
Jag känner också igen det och har lågt blodtryck.