153 i puls, pojk el flicka?
Hej! Va hos BM nu för jag var orolig för min smärtande mage men allt såg fint ut...Bebben hade en puls 153...är i v.21...Vad har era små bebbar haft? Vad är det dom säger om kön och olika hjärtpulsar??
Hej! Va hos BM nu för jag var orolig för min smärtande mage men allt såg fint ut...Bebben hade en puls 153...är i v.21...Vad har era små bebbar haft? Vad är det dom säger om kön och olika hjärtpulsar??
Min flicka låg på allt mellan 153-157 i hjärtslag. Dom brukar säga att har dom över 140 är det en flicka och under 140 en pojke. MEN det är absolut inget att lita på för det finns dom som legat över 140 och ändå fått en pojke och tvärtom.
Vad hjärtat har för rytm beror inte alls på om det är en flicka eller pojke utan vad bebisen gör och mår just för stunden....så att man skall kunna utröna på hjärtljuden vad det är för ett kön är bara "bullshit" rent ut sagt. // Ängla
Men jag som hört hjärtat slå 155 och är övertygad om att det är en liten tjej kan väl få le lite över min utmärkta magkänlsa ;) (som för övrigt förstärktes av kinesiska könskalendern...)
Ps. Ja jag är smått ironisk =)
ok...min magkänsla säger jag har en pojk så då fortsätter jag tro det....Lägger ner puls-teorierna...
Någonstans mellan 150-157 låg våran son på har jag för mej.
Nu har jag bf på ons och bebben ligger således kvar i min mage=)
Har haft 150, 144, 144, 148, 144 & 148.
Sambon tror det ligger en liten tjej i magen;) Skriver här när liten kommit ut så får vi se då.
Men tror som sagt ej man kan se på hjärtljuden vad det är för kön.
Har en pojke sedan tidigare och en till i magen nu, den här ligger på 158/min och min store pojke uppåt 160/min han med. således ingen sanning bakom teorierna med låga hjärtljud för killar.
Min pojke ligger på 144 slag/minut.
min pojke låg på över 150 varenda gång vi mätte
våran dotter låg på 135-142 pojken låg på 140-150 så det är ju så olika min mamma systrar låg på högt med flickor och lågt med pojkar
Vår mage ligger mellan 136-155. Så det kan variera.
"myten" säger väl HÖG = tjej, LÅG = kille.
Men hade en kompis som hade ALLA tecken på kille, låååång hormonrand, låga hjärtljud, och ut kom en liten tjej
hej..
mina barn har legat på 150-155 och den ena är en pojke och nu denna ggn är den andra en tjej..
hjärtat kan omöjligt säga vilket kön det är hehe.. bara myt