Inlägg från: synanceia |Visa alla inlägg
  • synanceia

Lucifer?

Jag tycker faktiskt också att det är ett fint namn. Men en man i min hemstad hette det och han hade ett fruktansvärt dåligt rykte med kriminalitet osv. så för mig är namnet förknippat med honom snarare än med djävulen. Sen varför kan inte någon heta Lucifer med de kan heta Jesus?

• synanceia

Precis. Satan kan jag förstå att man inte döper sitt namn till, men Lucifer? Det har en vacker betydelse också. Betyder ljusbringaren.

Krulltott07 skrev 2009-04-30 17:46:04 följande:
    Varför?? ja kanske inte alls döper mitt barn efter djävulen, ja kanske döper det så för att ja tycker att det är jätte fint..
  • synanceia

Men alla barn kan bli mobbade oavsett vad de får för namn. Alla namn kan förvrängas också. Det är inte alls säkert att TS barn blir mobbat bara pga. sitt namn. Speciellt som de flesta i detta landet inte ens är religiösa och små barn ofta inte ens vet vem Lucifer är.

Fredrik Al skrev 2009-04-30 17:52:20 följande:

Förstår du inte att folk är väldigt dömande! Det är väl inte så kul, om ditt barn får lida tack vare sitt namn. Vissa namn väljer man helt enkelt inte!
  • synanceia

Ändå finns det de som heter det. Konstigt. Kom med en lite mer konsekvent källa.

hinderbana skrev 2009-04-30 17:55:06 följande:
    Oj oj, man upphör aldrig att förvåna sig! Googlade lite och det verkar som om man inte FÅR döpa barn till Lucifer. Av förklarliga skäl. susning.nu/Lucifer
  • synanceia

Precis. I vår skola hade vi en tjej som faktiskt hette Ulla Phung.

Krulltott07 skrev 2009-04-30 17:53:37 följande:
    Vad då skol åren? Då tycker ja att det skulle va värre att heta Ulla! Ulla bulla k*ulla...
  • synanceia

Och? Det är ett fint namn. Tänker du på mobbning så är det ju synd att du anser att man bekämpar mobbningen genom att undvika saker så som namn, kläder frisyrer osv. Så vinner man inte kampen mot mobbning. Så gör man den bara värre.

hinderbana skrev 2009-04-30 17:57:18 följande:
    Fredrik Al skrev 2009-04-30 17:55:47 följande: Exakt. Och framförallt så tänker vi/jag på ditt barn som ska bära det hela livet.
Svar på tråden Lucifer?