Urinprov, TIPS !!
Tips på hur man fixar urinprov fran en 18 månaders tös som inte kissar i pottan än ?
Tips på hur man fixar urinprov fran en 18 månaders tös som inte kissar i pottan än ?
Låt henne springa utan blöja och var beredd med muggen.. = )
Finns (på HC) speciella påsar som man fäster över underlivet på barn som har blöja.
Be om en sån!
Ta en vanlig blöja, sätt på den ut och in... så hamnar kisset som i en pool i blöjan.. så gjorde på barnmottagningen när vi skulle ta prov på våran tjej.
Tack, vilka bra tips!
Tror inte jag är snabb nog med muggen men en "påse" eller blöjan ut och in låter ju superbra!
Blaska vatten brukar ju funka när dem är små i alla fall. Håll muggen under och skölj benen med varmvatten en stund ... Fick tipset sist jag var på akuten med dottern som inte ville kissa
grrr.... har verkligen försökt idag men utan att lyckas!
Vi satte blöjan ut och in men det kanske inte funkar med libero (?) för enligt sambon så hade det lilla hon kissade ändå absorberats en hel del.
Sen stod hon naken och lekte med vatten i handfatet medan jag var redo med muggen..... inget kiss kom...
Till slut testade vi att knyta en vanlig plastpåse likt en blöja och hon sprang runt ett bra tag.... men inget kiss!
Så typiskt, när man inte ska ha urinprov så kissar hon ju pölar överallt på golvet
Får väl testa igen imorgon.
Tack för tipsen