• litensnart

Håll, mjälthugg, kramp???

Vid flera olika tillfällen har jag nu fått ont på övre delen av magen, alltid på vänstra sidan också.
    Det känns exakt som typ "mjälthugg" (håll) eller sendrag typ... Jag vill gärna böja mej framåt då och vila.
    Det håller i sej i några minuter bara, idag ca 1+-12 min kanske. Det kom helt plötsligt, när jag åkte i bilen.

Någon som tror sej veta/ana vad det kan vara?
    Jag är i v.24.

• Svar på tråden Håll, mjälthugg, kramp???
  • Fröken Freda

Så har jag med känt. Men vet inte vad det är. Är i v 12.

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Tatty09

Samma här, alltid på vänster sida. Jag är i v. 16, ska kolla med BM när jag ska dit.

• Teeeeess

Jag känner också av detta! Huggliknande känsla och ibland så känns det som håll.
    Jag är i vecka 15 på Tisdag. Ingen som vet vad det är?

• Anki85

jag var inne med liknande "hållsmärtor" när jag väntade mina tvillingar, gjorde massa undersökningar osv men de hittade ingenting, det förklarade förlossningspersonalen med att det var ligamentsmärtor pga att magen växer så fort i de veckorna.
    inget farligt men man ska ta det lungt och vila

• Teeeeess
    Anki85 skrev 2009-05-01 11:00:41 följande:
    jag var inne med liknande "hållsmärtor" när jag väntade mina tvillingar, gjorde massa undersökningar osv men de hittade ingenting, det förklarade förlossningspersonalen med att det var ligamentsmärtor pga att magen växer så fort i de veckorna.inget farligt men man ska ta det lungt och vila
    Med andra ord så är det något bra då Jag vill ju att magen ska växa meer!
  • Anki85

det är något bra men det känns ju inte så skönt
    hoppas att jag slipper det denna gången, är än så länge i v 14

• Teeeeess
    Anki85 skrev 2009-05-01 11:05:10 följande:
    det är något bra men det känns ju inte så skönt hoppas att jag slipper det denna gången, är än så länge i v 14
    det är jag med och har redan fått det.
Svar på tråden Håll, mjälthugg, kramp???