• Miiiz

Pirrande/vibrerande känsla i nedre delen av magen (orolig).

Är i slutet av vecka 7 nu och fick igår en konstig känsla i nedre högra delen av magen/livmodern. Det liksom "pirrar" eller "vibrerar" varje 2 sekunder och håller i sig ca 1-2 sek. Så här har det varit konstant sedan igår morse! Är så orolig att något är fel.
    Någon annan som känt detta eller vet vad det kan vara?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Pirrande/vibrerande känsla i nedre delen av magen (orolig).
  • vintertös

Är själv i v11 (10+4) o det där "pirret" hade jag oxå men har faktiskt försvunnit sen ett par veckor. Jag tror att man känner av livmodern som växer mest i början!

• MilleMille

Jag är i vecka 12 (11+0) och jag har stickningar till och från inte lika mycket nu som i början, men det kommer. Och det är ju som många säger livmodern som töjer sig. Och så länge det inte gör ont som mensvärk eller annan hård smärta så är det oftast lugnt och då man inte blöder är det ju också bara ett plus.

• teeta

Jag hade det så där ca 2 veckor efter ÄL när jag blev gravid. Det höll i sig under ett par timmar men sedan gick det över. Som muskelryckningar i livmodern ungefär. Eller som du beskriver, vibrationer. Sedan kände jag det igen 1 månad senare ungefär i vecka 6-7? Sedan dess har jag inte känt det.
    Det händer ju rätt mycket med kroppen. Tror inte att du behöver oroa dig.
    Jag är i vecka 21 nu och hitills verkar allt ha gått bra.

Svar på tråden Pirrande/vibrerande känsla i nedre delen av magen (orolig).