• Dynamic

Vet du skillnaden på epidemi och pandemi?

Nu i influensatider som råder så pratas det hela tiden om pandemi.

Vet gemene man skillnaden på pandemi och epidemi?`

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du skillnaden på epidemi och pandemi?
  • Dynamic
    Pelargonen skrev 2009-05-01 11:28:32 följande:
    Ja.
    tycker det är ganska intressant att så många i min närhet automatiskt tror att det är samma sak
  • Pelargonen
    Dynamic skrev 2009-05-01 11:30:44 följande:
    tycker det är ganska intressant att så många i min närhet automatiskt tror att det är samma sak
    Ja, jag och maken pratade faktiskt om det i bilen på väg hem igår. Det var en man på radio som använde uttrycket "pandemi" helt tokigt och vi skrattade lite åt det.
  • Dino78

Japp, men jag visste inte det för några år sen. Kom dock upp på min usk-utbildning. Ordet pandemi hade gått mit omäkrt förbi, av någon konstig anledning.

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • Tecken

Japp. Det hörs ju på namnen - pandemi drabbar enbart pandor och epidemi drabbar bara epileptiker och episervrar.

• Pelargonen
    Tecken skrev 2009-05-01 11:35:49 följande:
    Japp. Det hörs ju på namnen - pandemi drabbar enbart pandor och epidemi drabbar bara epileptiker och episervrar.
    Sccchhhhh!!! Jag tror inte TS ville att man skulle avslöja det rätta svaret här i tråden!
  • Dynamic
    LOL fan vad bra svar
  • Fru Massu
    hahahahahaha
  • Tilde å Nova

Jag vet ärligt talat inte skillnaden, hade inte hört talas om pedimi förrän jag läste det i tidningen härom dagen..
    Någon som har lust att förklara när ni ändå vet?

Svar på tråden Vet du skillnaden på epidemi och pandemi?