• Dalkulla74

Roshätta till bebis (hjälmmössa med rosmönster)

Min lilla bebis ska få bli fin till midsommar hade jag tänkt och vill få tag i en fin roshätta till henne. Men var finns de att köpa? Jag har sett någon ful billig kopia på Barnens hus. Det behöver nödvändigtvis inte vara exakt den rätta som hör till kulldräkten men en fin vil jag få tag i iaf

• Svar på tråden Roshätta till bebis (hjälmmössa med rosmönster)
  • Dalkulla74

Tack för tipset men de där har jag med sett. Dels liiite dyra och dels så påminner de inte om den traditionella roshättans rosor (stora utslagna eller hur man nu ska förklara) så jag vill gärna hitta en annan. Hmm undrar vad den som hör till dräkten kostar borde ju finnas på hemslöjdsaffärer...

• Jempajenny

Det finns i hemslöjdsaffärerna i Dalarna. Men de är dyra där också. Runt 200:-

Hoppas du hittar det du söker. Jag hade en sådan när jag var bebis och hoppas på att mor och far hittar det i källaren så Agnes kan få ha den i sommar! De är kanonfina! {#lang_emotions_smile}

• Dalkulla74

Ok, de kostar lika mycket de också... Ja jag hade med en sådan då jag var liten, fast då var jag nog 1år, min lilla skrutta kommer bara att vara 2mån så den jag hade är nog tok för stor. Tack för hjälpen iaf !

Svar på tråden Roshätta till bebis (hjälmmössa med rosmönster)