Inlägg från: EMO 979 |Visa alla inlägg
  • EMO 979

Hur får du bort svåra fläckar från kläder? Speciellt gult spädbarnsbajs!

vickis75 skrev 2009-05-03 20:53:57 följande:
    För det första - har du den i fast form eller den som är flytande?För det andra - hur gör du när du behandlar fläckarna med galltvålen?Jag använder också galltvål och är väldigt nöjd. Dessutom gillar jag att den är fri från kemikalier. Jag har den fasta kaktvålen och blöter lite på plagget och gnuggar in rejält med tvål och låter ligga ett tag innan jag tvättar plagget som vanligt.
    Har provat både fast och flytande och har ALDRIG någonsin fått bort en enda fläck med galltvål...har gnuggat in med hårda väl och länge på fläcken, låtit den verka nån/några timmar sen in i maskin...fläckarna har varit kvar, lika med flytande..har tillochmed provat bägge på samma gång utan resultat....
  • EMO 979
    vickis75 skrev 2009-05-03 23:03:27 följande:
    Jag brukar låta plagget ligga längre - kan det vara det kanske? *funderar* Gnuggar upp rejält lödder och låter det ligga till nästa dag. Däremot tycker jag den flytande fungerar sämre än den fasta.
    Har provat med det oxå...men fläcken har suttit kvar så fint ...men måste ju bero på hårdhet på vattnet el dyl....tråkigt när det inte funkar iallafall eftersom det är miljövänligt..
Svar på tråden Hur får du bort svåra fläckar från kläder? Speciellt gult spädbarnsbajs!