• miababia

solskydd lotion/spray

Vilket märke har ni valt till era barn och vad tycker ni är lättast lotion el spray. ska iväg och handla nu men vet inte ritkigt vad jag ska välja. tycker det är så svårt, har frågat på apoteket men blev inte så mycket smartare då.

• Svar på tråden solskydd lotion/spray
  • Lena

Jag har lotion för det är jag van med men det viktigaste för mig är att det är ett fysiskt inte kemiskt solskydd och att det är en hög solskyddsfaktor.

• Maria40

Har testat spray - det är värdelöst, rinnigt, man blir "halkig" på händerna mm,
    Köper hädanefter enbart lotioner.

• strojes

Endast fysikaliska solskyddsmedel är borttagna. Kombinerade fysikaliska och kemiska solskydd är det som gäller.
    Jag köpte Apolivas nr 30 (ej spray) till mina tjejer 1,5 och 4.

• Lena
    strojes skrev 2009-05-02 11:41:24 följande:
    Endast fysikaliska solskyddsmedel är borttagna. Kombinerade fysikaliska och kemiska solskydd är det som gäller. Jag köpte Apolivas nr 30 (ej spray) till mina tjejer 1,5 och 4.
    Varför skulle enbart fysikaliska vara borttagna?
    Jag vet att de tog bort att zinkdioxid fick räknas som solskyddande men något annat har jag inte hört.
  • strojes
    Lena skrev 2009-05-02 11:44:59 följande:
    Varför skulle enbart fysikaliska vara borttagna? Jag vet att de tog bort att zinkdioxid fick räknas som solskyddande men något annat har jag inte hört.
    Ja, men det är väl just de med enbarnt zinkoxid som är de med enbart fysikaliska.
    Så sa iaf personalen till mig på apoteket när jag handlade solskyddskräm häromdagen att de med enbart fysikaliskt skydd är borttagna.
  • Lena
    strojes skrev 2009-05-02 11:50:16 följande:
    Ja, men det är väl just de med enbarnt zinkoxid som är de med enbart fysikaliska. Så sa iaf personalen till mig på apoteket när jag handlade solskyddskräm häromdagen att de med enbart fysikaliskt skydd är borttagna.
    Titandioxid är det andra vanliga solskyddande medlet i fysikaliska solsskyddsmedel.
Svar på tråden solskydd lotion/spray