resesäng- tips och råd vid inköp
Hej!
Ska inhandla en resesäng till min baby inför sommaren. Vill ha någon som är smidig att fälla upp och ihop samt helst lätt att bära. Priset kommer i andra hand.
Någon som vet något märke som är smidigt???
Hej!
Ska inhandla en resesäng till min baby inför sommaren. Vill ha någon som är smidig att fälla upp och ihop samt helst lätt att bära. Priset kommer i andra hand.
Någon som vet något märke som är smidigt???
Vi har en resesäng från Babybjörn som vi gillar skarpt. Den får bäst i test emellanåt och har inte ändrat konstruktion på många år, så det går säkert att få loss en billigt på Blocket. Ny är den ganska dyr tror jag.
Vi har en från Coop med Disney på.. väldigt enkel att bära med sig då den blir som en väska och den är lätt att fälla upp Samma sängar finns även på Jysk.. bara ett annat Nalle Puh motiv.
Babybjörn fick totalt bäst i test men den är galet mycket dyrare än alla andra.
puffar för denna tråden! Vill ha mer tips! =) Inga mer som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Vi har en Carena som är jättelätt att fälla ihop och sätta upp
Babybjörn tycker vi är bra. Många av de billigare modellerna har en tunn hård madrass vilket inte känns så kul att lägga sitt barn på. Babybjörn har en relativt tjock, mjuk madrass. Den är också urlätt att fälla ihop, inga kluriga spärrar som skall klämmas in vilket vi har haft problem med på ett par andra varianter. Visst, säkert tre gånger så dyr, men vi tycker den har varit värd vartenda öre.
Lycka till!
bor du nära ge-kås (ullared) så har de en helt ok säng. kostar runt 300.
Har tänkt lägga lite mer.... Vill ha en BRA säng, kanske inte "top of the line" eftersom den antagligen inte kommer att användas så jättemycket, men kan nog lägga 5-700kr, det finns många i den prisklassen, vilken är bäst av dem? De har en nalle puh på jysk (är inte så förtjust i jysk) men den såg helt ok ut, verkar smart med dragkedja, så att större barn kan krypa ut själva. =) Nån som har den?
Hej... jag tror att gekås, jysk och coop är ganska lika. snarlik modell.
oki, dvs att den som finns för 699 på jysk kostar ca 300 på gekås? hmmm, det skulle man ju kunna stå ut med.... Får kanske anlita ngn att åka dit.... =)
Menar du att den bara kostar 99kr på coop?
Gillar inte Jysk i vanliga fall.
Men vi fick en resesäng därifrån och vi har varit supernöjda.
Har ingen erfarenhet av andra resesängar men har iaf inget att klaga på när det gäller den från Jysk
då blir det till att skicka mormor till coopforum idag! =)