Inlägg från: Anonym (Blomma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blomma)

Sjukskriven men "jobbar" som daytrader - är det ok?

Om du aldrig går ut ur huset behöver du ju inga pengar, skämt åsido

Jag daytradar också men är föräldrarledig. Riktigt kul!!
  • Anonym (Blomma)

Nej, ingen som vet förutom min man och bror. Tycker inte folk borde veta det eftersom det handlar om så mycket pengar. Vill inte folk ska veta helt enkelt.

Förresten tar jag inte ut föräldrapenning. Har två små och alla dagar kvar för båda barnen.
    Har du några aktietips? Vill köpa i morgon men vet inte riktigt vad. Har nyligen sålt mina New wave, Skf B, RNB och H&M.
  • Anonym (Blomma)
    Anonym skrev 2009-05-04 06:41:33 följande:
    Lumi;) som tips. Snyggt jobbat Blomma! Jag swingtradar inte och sover inte med mina aktier:) Det är ju lite upp och ner vad "the big boys tror", men expertdirekt har sagt ner, ända ner till 680 ("brrr") så jag tror på det. Om du blankar så rullar ju pengarna fortare in!!!, för nedgången går ju fortare än uppgången. Uppgången ha rgått lite väl fort, om inte en nedgång så en konsoidering behövs! ED har nyligen (i helgen) rekat RnB och sagt att de skall upp till 9 spänn. Han har kusligt rätt i sina rekat... Jag tror att jag skall sälja av i långa portföljen, det är ju ingen mening att följa med på resan ner ;) ( vad bankerna än säger...hehe) Ed rekade NW på 8,8 :) Bara lite som trackrecord, men det kanske är du som är ED?!?
    Fan, skulle ha läst ditt inlägg och köpt Lumi precis när börsen öppnade för det känns lite meningslöst nu när de gått upp 14% )
    Köpte Ssab och Sca precis. Jag tror inte på en nedgång om du gör utan det fortsätter uppåt.
    Man kan bli bra galen på det här med börsen - jag skulle väntat med o sälja NW, RnB och Sk för det fortsätter ju bra uppåt nu.
    Jaja... Jag är rätt ny på det här så jag lär mig fortfarande...
    Up we go!!
  • Anonym (Blomma)
    Anonym skrev 2009-05-04 16:39:41 följande:
    Grymma köp Blomma, ska haka på dina rek nästa gång!!!
    Tack! Idag har det ramlat in bra mycket slantar. Fortsätter uppåt i morgon med, speciellt om Nikkei går bra inatt.
    Lumi har förresten gått upp närmare 25% idag. Vad säger du, tror du den trenden fortsätter?
    Ha det gott!
  • Anonym (Blomma)
    Anonym skrev 2009-05-04 17:48:52 följande:
    Jag tror på Lumi, men rapporten kommer den 7/5 och jag brukar inte vilja hålla över rapport:) Fortsättningsvis, jag läser på vad "the big boys" tror om index, men det måste till ett utbrott snart, i någondera riktningen. Vi har varit uppe mot 780 många gånger och inte tagit oss igenom. Kul att träffa en tjej som tradar! Det är mest killar som sysslar med det har jag fått uppfattningen. Imorgon skall jag testa ett nytt system, har laddat länge nu... Men har inte vågat -ORB heter det. Ha det Blomma, återigen grattis till fantastiska trades (tar gärna emot fler tips;))
    Jo, det är lite läskigt att hålla över rapport. I morgon kommer ssab med sin rapport och då hoppas jag att det går upp som det gjorde idag.
    Vad är ORB?
  • Anonym (Blomma)
    Anonym ($$) skrev 2009-05-05 05:37:12 följande:
    Anonym (Blomma) skrev 2009-05-03 22:28:04 följande: Bara nyfiken, hur mycket kapital har du att 'daytrada' för? Jag skulle kunna tänka mig att testa på men är lite för grön för det. Har 400 tkr i aktier (vilket motsvarar 60% av mina tillgångar) men det är mer tänkt som långsiktig investering. Tänker mig att om man ska bli daytrader krävs det väl åtminstone ett kapital på ett par miljoner för att man ska kunna tjäna bra på det...?
    Vi är mångmiljonärer men jag daytradar med ett par hundra tusen. Får in nu sista tiden i genomsnitt ca 10 tusen om dagen.
    De mesta av pengarna är bäst att köra långsiktigt med.
    Lycka till och våga!
  • Anonym (Blomma)

Fyyyyyyfaaaan vad folk kan vara avis!!! Typiskt svenskt beteende å andra sidan.

Hahahaha!!! Snart dags att kamma hem dagens vinster på börsen *Räcker ut tungan åt er alla fjantar som sitter bakom ett FK-skrivbord och ruttnar*
    Tjoho!!!
  • Anonym (Blomma)
    Anonym (???) skrev 2009-05-06 08:01:29 följande:
    Avis? Är du på riktigt? Jag skulle aldrig få för mig att ta emot bidrag jag inte behöver. Vill jag ha pengar är ja berättigad till bidrag, men jag klarar mig utan. Varför skulle jag vara avis på en människa som utnyttjar systemet fast hon inte behöver det? Jag blir mest sorgsen när jag läser sånt här, snaran dras åt för sjukskrivna som får det svårare och svårare just för att man vill komma åt folk som tar ut bidrag utan att behöva det. Ts klagar på folks fördommar men det ju ju sånna som hon som bidrar till dem. Jag är glad över att bo i ett land där ma kan få hjälp om man blir sjuk eller arbetslös, men det systemet kommer inte finnas länge till om folk fortsätter at utnyttja det. Det är så typiskt at ropa avundsjuka, det är mycket lättare än att tänka till en extra gång och inse vad Ts beteende gör mot andr sjukskrivna. Anonym (Blomma) skrev 2009-05-06 07:49:19 följande:
     Frågan är snarare om DU är på riktig?!
    Vad är det du har svårt att begripa? TS är sjuk och har därför rätt till ersättning från FK vilket de tydligen redan beviljat efter utredning.
    Vad TS sedan gör på sin fritid har varken du, jag eller ngn annan med att göra.
    Det skulle däremot inte förvåna mig om du tyckte att man inte har rätt till en fritid om man får ersättning från statliga pengar...
    Sen vill jag veta på vilket sätt du menar att TS skulle "utnyttja systemet"?
    Hon skriver att hon lider av depression, ångest mm..mm.. och att hon knappt gått ut ur huset det sista året. Tycker du det låter så friskt att man skulle kunna sköta ett jobb?
    För vilka arbetsgivare skulle acceptera att man då och då mår så dåligt att man inte dyker upp på jobbet, att man helt utan förvarning blir inlagd på psyk och därmed inte kan jobba osv osv?
    Vad TS gör med sina pengar bestämmer bara hon för staten kommer väl inte och räddar henne om hon går minus på sitt börshandlande, eller hur?
    Hade TS istället förklarat att hon förlorar på börsen varje dag så hade INGEN tyckt att det var "bedrägerier, omoraliskt, fel" osv.
    Folk stör sig helt enkelt på att man tjänar pengar med hjälp av sina sparmedel.
    Punkt.
  • Anonym (Blomma)

Hur går det för dig TS? På börsen alltså...

Köpte 1000 st Holmen igår för 188 st. Gissa om jag är glad idag
  • Anonym (Blomma)

Tack

Är det i ngt forum den här ED skriver i?
  • Anonym (Blomma)

Upp o hoppa TS! Nu är det rallydags i dag

Svar på tråden Sjukskriven men "jobbar" som daytrader - är det ok?