Fast jag tror inte heller att du skulle klara av att ha ett vanligt jobb, som sagt är det ju stor skillnad på att ha ett arbete 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan och att sitta hemma och daytradea när man känner att man har ork till det.
Självklart ska du vara sjukskriven, jag tycker som sagt att reglerna för sjukskrivning är alldeles för strikta redan nu, de drabbar de svagast i samhället och det är helt uppåt väggarna.
MEN,vem tvingar dig att ta emot pengar från FK bara för att du är sjukskriven. Under de perioder du klarar dig ekonomiskt på daytradingen så låter du bli att ta emot pengar du inte behöver, då finns det andra som behöver dem bättre.
Jag har svårt för inställningen att man har moraliskt rätt till bidrag baar för att man blir beviljad dem. Klarar man sig utan hjälp från samhället är det väl en bättre väg att gå. Tycker du att det är lika ok att jag får bostadsbidrag fast jag klarar mig utan det? Óm jag tar emot det så kommer pengarna någonstans ifrån, pengar finns inte i överflöd och jag ser hellre att de som verkligen behöver dem får pengarna.
Och du, ingen har sagt sig vara avundsjuk på dig, tror de flesta väljer ett friskt liv framför ditt. Jag känner med dig och menar inte att du ska tvingas ut i arbetslivet och därmed må ännu sämre, men klarar du dig ekonomiskt utan sjukpenning så är det väl ett bättre alternativ under de perioderna?
Anonym skrev 2009-05-06 12:07:33 följande:
Jag tror att det är förmågan att tjäna pengar (förvalta sitt kapital) som stör. Instämmer med Blomma att hade jag förlorat pengar hade INGEN ifrågasatt om jag hade arbetsförmåga.Daytrading väljer man själv arbetsinsats, men det är ju inte fråga om att det är som ett jobb där du är 8 timmar. Blomma är ju föräldraledig och med samma logik borde hon egentligen jobba för hon kan både sköta barn och trada samtidigt;)När jag blir riktigt dålig kan jag inte trada heller, inte prata med min man, inte prata med mina barn, kommer inte ur sängen... någon som fortfarande känner sig avundsjuk? Jovisst, jag hade ju lyckats spara en slant när jag mådde bättre - och det måste ju verkligen sticka i ögonen *blink*.