• Solisrosis

crescent diva

crescent diva är juu jättefin!
    är det någon som sett den i verkligheten? får man med både sittdel och liggdel?

när kan man börja använda sittvagnen med typ ett hack upp bara? alltså inte fullt liggläge, utan mer så att barnet ser mer än himlen.
    när har ni låtit era små göra det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-02 18:59
    menade ju såklart inte fullt SITTläge, utan att barnet kan sitta upp ett hack, så det inte blir fullt sittläge.. och efter en kort stund fälla ner till liggläge igen. för visst går det att få fullt liggläge i vagnen?

• Svar på tråden crescent diva
  • Andra på g

Hej! Jag hämtade min Diva för några dagar sen. På babymässan där jag beställde den var det en fyramånaders som fick provligga i sittdelens liggläge och det såg hur bekvämt ut som helst! Vet inte hur tidigt man kan börja, men från 4 mån tror jag absolut. Skrev såhär i en annan tråd:

+
    Lättkörd
    Smidig
    Väldigt stadig!
    Blir liten ihopfälld, inbyggt motstånd när man fäller så att vagnen inte "smäller" ihop
    Gott om plats för långa ben på den som kör (man slår ej i)
    Vändbart, höj-/sänkbart handtag, går därför att köra med fasta hjul framåt när man kör på grusvägar/kullersten/stigar m.m.
    Vändbar sittdel
    Rejäl, stängbar förvaringskorg
    Samma "ram" till sitt- och liggdel = smidigt att förvara de separata tygdelarna
    Lätt att sätta på/ta av ligg-/sittdel
    Infällbara framhjul (för att gå i trappor/sand mm) Vet dock ej om man kommer använda denna funktion så mycket?
    Smidig sittdel som lätt går att vinkla till liggläge, halvliggande eller sittläge
    Även ganska liten bebis kan ligga i sittdelen
    Bra sele
    Sufletten kan vinklas långt fram när man har sittdelen = inget parasoll behövs
    Handbroms
    Går att sätta på en ståbräda till storasyskon

-
    Liggdelen blir ganska låg (för att få lägre tyngdpunkt)
    Går ej att fälla ihop med liggdelen på
    Ganska tung liggdel
    Handtaget har något hög vinkel
    Mycket plastknappar (kommer det att hålla?)
    Finns en tröghet i knappar/funktioner som gör dem lite svåranvända (har dock märkt att det går lättare för varje gång jag använder dem, så det kanske är för att vagnen är helt ny?)
    Tunn madrass ( är det meningen att man ska köpa en till?)
    Bågen är lite i vägen när den är monterad över liggdelen - det är den man lyfter delen i, så det är ju praktiskt att ha den där. Kommer det att funka när man lägger i/tar ur bebis?

Crescents regnskydd har fördelen att det finns en öppning vid sufletten så att det går att använda till både ligg- och sittdel även när handtaget är bakåt.

Blir alltid lika förundrad över hur skötväskor kan kosta typ 700 spänn! Jag fick min på köpet för att jag beställde vagnen på babymässan, visst den är väl snygg, men jag skulle aldrig köpt den annars. Hade hellre fått regnskydd och myggnät på köpet.

• Solisrosis

okej, det låter ju toppen.

får man med både liggkorg och sittdel eller måste man köpa någon del vid sidan av?

• Andra på g

Man får både och, en fiffig sak är att ligg- och sittdelen har samma ram, man spänner liggdelens tyg runt om och på sittdelen trär man på tyget på ramen och spänner fotstödet med remmar.

• mj82

ingen som har bild på denna vagn? letar efter en vagn som blir platt ihopfälld då vi inte har kombi, och s¨å vill jag kunna ha dottern både från mig och mot mig. har en teutonia timmy nu och dottern är 6 mån. hittills har hon ju legat helt plant i den men hon är inte alltid nöjd med det så nu när hon vill sitta upp lite så vill jag kunna ha henne mot mig. men ingen av de vanligaste kombivagnarna (brio, emmaljunga etc) de blir för höga ihopfällda, får inte plats i bagaget.

(har en skoda superb om det säger någon något, kanske någon har en sådan bil med en bra vagn :) )

• Andra på g

Det finns mer bilder, info och en film på crescentbaby.se. Chassit blir 80 cm långt och 44 cm högt ihopfällt och den är 49 cm bred.

Svar på tråden crescent diva