Hej! Jag hämtade min Diva för några dagar sen. På babymässan där jag beställde den var det en fyramånaders som fick provligga i sittdelens liggläge och det såg hur bekvämt ut som helst! Vet inte hur tidigt man kan börja, men från 4 mån tror jag absolut. Skrev såhär i en annan tråd:
+
Lättkörd
Smidig
Väldigt stadig!
Blir liten ihopfälld, inbyggt motstånd när man fäller så att vagnen inte "smäller" ihop
Gott om plats för långa ben på den som kör (man slår ej i)
Vändbart, höj-/sänkbart handtag, går därför att köra med fasta hjul framåt när man kör på grusvägar/kullersten/stigar m.m.
Vändbar sittdel
Rejäl, stängbar förvaringskorg
Samma "ram" till sitt- och liggdel = smidigt att förvara de separata tygdelarna
Lätt att sätta på/ta av ligg-/sittdel
Infällbara framhjul (för att gå i trappor/sand mm) Vet dock ej om man kommer använda denna funktion så mycket?
Smidig sittdel som lätt går att vinkla till liggläge, halvliggande eller sittläge
Även ganska liten bebis kan ligga i sittdelen
Bra sele
Sufletten kan vinklas långt fram när man har sittdelen = inget parasoll behövs
Handbroms
Går att sätta på en ståbräda till storasyskon
-
Liggdelen blir ganska låg (för att få lägre tyngdpunkt)
Går ej att fälla ihop med liggdelen på
Ganska tung liggdel
Handtaget har något hög vinkel
Mycket plastknappar (kommer det att hålla?)
Finns en tröghet i knappar/funktioner som gör dem lite svåranvända (har dock märkt att det går lättare för varje gång jag använder dem, så det kanske är för att vagnen är helt ny?)
Tunn madrass ( är det meningen att man ska köpa en till?)
Bågen är lite i vägen när den är monterad över liggdelen - det är den man lyfter delen i, så det är ju praktiskt att ha den där. Kommer det att funka när man lägger i/tar ur bebis?
Crescents regnskydd har fördelen att det finns en öppning vid sufletten så att det går att använda till både ligg- och sittdel även när handtaget är bakåt.
Blir alltid lika förundrad över hur skötväskor kan kosta typ 700 spänn! Jag fick min på köpet för att jag beställde vagnen på babymässan, visst den är väl snygg, men jag skulle aldrig köpt den annars. Hade hellre fått regnskydd och myggnät på köpet.