• NenniePennie

Hur får man fin hy??

Jag har använt det mesta för att rengöra min hy, provat olika och gett det tid, men min hy ser ändå matt och smutsig ut.

Jag skulle vilja ha en hy som ser ut såhär:

Är det möjligt? Jag vill ha den lite sådär "skinande" och fräsch.

• Svar på tråden Hur får man fin hy??
  • emmy1982

jag försöker så gott det gå genom att gå på salong och göra behandlingar var 3e mån ungefär och sedan köpa bra produkter från riktiga hudvårdsmärken (har dermalogica). sen den där drömhyn kan man nog bara drömma om, vissa har det andra inte..:)

• NenniePennie
    emmy1982 skrev 2009-05-02 17:49:23 följande:
    jag försöker så gott det gå genom att gå på salong och göra behandlingar var 3e mån ungefär och sedan köpa bra produkter från riktiga hudvårdsmärken (har dermalogica). sen den där drömhyn kan man nog bara drömma om, vissa har det andra inte..:)
    Hur går det till på salong då och vad kostar det?? =)

dermalogica har jag hört mkt bra om.. får väl testa det! =)
  • LaFontaine

Min hy är finare än någonsin sen jag började smörja in ansiktet med kallpressad avokadoolja. Tidigare var jag torr och hade både torrar prickar och småfinnar. Numera är huden i ansiktet nästan perfekt och jag har bara hållit på i en dryg månad.

• NenniePennie
    LaFontaine skrev 2009-05-02 19:24:44 följande:
    Min hy är finare än någonsin sen jag började smörja in ansiktet med kallpressad avokadoolja. Tidigare var jag torr och hade både torrar prickar och småfinnar. Numera är huden i ansiktet nästan perfekt och jag har bara hållit på i en dryg månad.
    jaså?? var finner man sådan olja? i vanlig affär? använder du det istället för ansiktskräm eller som ansiktsvatten?

jag är inte direkt torr.. jag har nog ganska balanserad hy, men den ser liksom matt och trött ut!
  • LaFontaine
    NenniePennie skrev 2009-05-02 19:26:27 följande:
    jaså?? var finner man sådan olja? i vanlig affär? använder du det istället för ansiktskräm eller som ansiktsvatten?jag är inte direkt torr.. jag har nog ganska balanserad hy, men den ser liksom matt och trött ut!
    Jag köpte min olja på Ica. Dessutom är den väldigt god att ha i sallad

Jag använder det istället för vanlig ansiktskräm. Varje morgon smörjer jag mig med det (så sitter sminket som berget sen också!). Inte heller jag var direkt torr förutom på ena kinden där jag var prickig.
  • NenniePennie
    LaFontaine skrev 2009-05-02 19:30:20 följande:
    Jag köpte min olja på Ica. Dessutom är den väldigt god att ha i sallad Jag använder det istället för vanlig ansiktskräm. Varje morgon smörjer jag mig med det (så sitter sminket som berget sen också!). Inte heller jag var direkt torr förutom på ena kinden där jag var prickig.
    jag får nog testa det där, kanske blir billigare också än att köpa massa olika.
  • LaFontaine
    NenniePennie skrev 2009-05-02 19:38:46 följande:
    jag får nog testa det där, kanske blir billigare också än att köpa massa olika.
    Här kostade oljan 75 kronor för en flaska, att jämföra med de 175 jag betalade för en långt mindre tub salva på apoteket.
  • emmy1982
    NenniePennie skrev 2009-05-02 19:21:32 följande:
    Hur går det till på salong då och vad kostar det?? =) dermalogica har jag hört mkt bra om.. får väl testa det! =)
    Jag brukar göra djuprengöringar och det kostar runt 500-600 kr för en timme. Salonger brukar ha en massa bra behandlingar att erbjuda! Titta in på en och fråga om de kan hjälpa dig.
  • NenniePennie
    emmy1982 skrev 2009-05-02 21:03:48 följande:
    Jag brukar göra djuprengöringar och det kostar runt 500-600 kr för en timme. Salonger brukar ha en massa bra behandlingar att erbjuda! Titta in på en och fråga om de kan hjälpa dig.
    hm, vad för salonger gör det då?. gör body shop sånt?
  • LaFontaine
    Mariahogergö skrev 2009-05-03 20:58:02 följande:
    citron och kallpressad advokado olja.
    Blandar du oljan med citronen eller kör du de var för sig?
  • Mariahogergö

citron är blekande och fungerar oxå frätande som en djup skrubb,låt det sitta på 20 minuter , tvätta av med kallt vatten , sen tar du avokado oljan o låter den vara på över natten!

• Headrush

Nu har jag inte läst igenom tråden men har du testat Mary Kay's produkter? Jag har nyligen börjat använda dom och är verkligen supernöjd!

Alla stavfel är medvetna, så de' så!
  • LaFontaine
    Mariahogergö skrev 2009-05-14 15:23:06 följande:
    citron är blekande och fungerar oxå frätande som en djup skrubb,låt det sitta på 20 minuter , tvätta av med kallt vatten , sen tar du avokado oljan o låter den vara på över natten!
    Då blir det citronkuren imorgon då!

Tack för tipset!
Svar på tråden Hur får man fin hy??