Inlägg från: BaraPyssel |Visa alla inlägg
  • BaraPyssel

    Dags för sommarens pärlor! Del 15

    Tjingeling!

    Tänkte höra med er som bor i Malmö med omnejd: Vill ni komma på ljusparty här hemma hos mig den 24/5 kl16. Är någon intresserad så maila mig gärna så jag vet hur mycket fika jag ska fixa!

    Kram


  • BaraPyssel
    maggan75 skrev 2009-05-03 20:55:42 följande:
    Jag kommer inte in på teardevils sida är det ngn mer som har det problemet ??
    Konstigt? Det är i alla fall inte servern, för då hade inte vår sida fungerat heller. Jag och J pratade rätt mycket via msn förr så man kan ju inte låta bli att undra.

    //Joanna
  • BaraPyssel

    Tjingeling gott folk.

    Snacka om datortid för mig, Lucas har sovit nu sedan kl 10 då han slocknade i soffan. Är hemma och vabbar då han är rejält förkyld, stackaren. Men det positiva är att jag får hyfsat mycket gjort i alla fall.

    Ville bara höra av mig så ni vet att jag lever

    Kram Joanna


  • BaraPyssel
    Madeluttan skrev 2009-05-12 15:18:47 följande:
    Skönt med lite livstecken! Trist att Lucas är sjuk. Det är jobbigt.  Men som du säger, du får ju lite gjort iaf. Ha det gott!
    Ja det är ju synd om honom. Men jag får säga att det är gött att vara hemma lite. Varför har man inte 4 månaders semester varje månad!
  • BaraPyssel
    DesiréeochThéosmamma skrev 2009-05-12 19:14:36 följande:
    Puffar upp min fråga!!!!
    Fröken envis har några stavar. Själv har jag specialbeställt!

    //Joanna
  • BaraPyssel

    Ååååh vad det är kul att pärla, det var så längesedan jag knåpade ihop något. Men nu gjorde jag två armband. Lite i Jollsans stil, men åh så enkelt och snyggt .

    Kika i galleriet, standardmappen!

    //joanna


  • BaraPyssel
    maggan75 skrev 2009-05-17 17:36:28 följande:
    kan bara hålla med gjorde 2 halsband ute på gräset idag ...........
    Härligt. Vår varma sol som lyste hela förmiddagen försvann. På eftermiddagen var det lika grått och tråkigt som igår .

    //Joanna
  • BaraPyssel

    Snyggt Morty!

    Tänkte bara kika in och titta till er. Även om jag inte skriver så mycket här så kikar jag in varje dag .

    Nu på torsdag ska jag ha pärlkurs i Svalövs-trakterna så ajg får väl sätta mig och pärla en stund imorgon!

    Men nu kallar sängen
    Natti
    //joanna


  • BaraPyssel
    stina72 skrev 2009-05-27 18:27:51 följande:
    Jag brukar alltid få vänta i en vecka på mina beställningar från BaraPyssel. Väljer faktura. Men jag kanske har otur.Fick föresten mina brickor från Pearlized idag. De var jättefina. Jag är supernöjd
    Kommer väl få skit och en varning för detta. Men fakturabeställningar skickas alltid samma dag eller dagen efter att dom blivit gjorda. Dock postar vi inte fre-sön så lägger man sin order torsdagkväll så komemr den inte förrän på tisdagen!

    *********

    Allt väl med er annars? Har alla här sådant där konstigt väder som vi har i skåne. Fint ena sekunden och åska med regna andra. Helknäppt får jag ju säga!

    Själv skulle jag ha varit på anställningsintervju idag, men jag avbokade faktiskt den. Det gav mig en egoboost att bli antagen till intervju i alla fall. Men tjänsten var lite för många timmar, vill ju bara jobba 50% så jag hinner med pärlorna! Imorgon ska jag ha pärlkurs, smånervös är jag, brukar vara det . Jag gillar inte alls att stå inför folk och prata .

    Nu ska jag lägga in ett supergott recept i bloggen sen ska barnen klubbas ner i sina sängar

    Kram Joanna
  • BaraPyssel
    maggan75 skrev 2009-05-27 19:41:06 följande:
    Om det bara står silver färgat är det inte nickelfritt då??
    Är det en fråga till mig så maila gärna. Får inte svara här!
  • BaraPyssel
    maggan75 skrev 2009-05-27 19:37:08 följande:
    Jobbar du inte på bageriet längre ??   Jag är jätte nöjd när jag handlar kommer alltid snabbt
    Jag spammar lite . Jo jag jobbar på bageriet. Men det har varit rätt mycket strul där ett tag nu så jag har inte mått så bra. Trodde alla visste eftersom jag skrivit om de ti min blogg
  • BaraPyssel
    CherryGirl skrev 2009-06-03 00:00:48 följande:
    Tänkte bara höra om det är någon som stansat på BaraPyssels nya ringar de har fått in nu?Jag försökte nu ikväll men de bara spricker och går av.. De är mycket hårdare än de förra på något sätt..De andra funkade ju så fint.. SnyftEller gör jag helt fel? Provade på två stycken men båda sprack.Någon som har provat de nya och lyckats?
    Jag har stämplat ett 20-tal nu den senaste veckan och inte haft sönder en enda. Hade lite morsdag-presenter. Dock är dom inte hårdare utan egentligen mjukare. Det är samma material som tagsen. Ett slag med hammaren är allt som behövs. Jag använder Henriks snickarhammare, alltså en tyngre hammare. Slår man får hårt så kan dom gå sönder, likaså om man stansar för långt ut på kanten. Själv använder jag classes små stansar, de större må få plats men är inte att rekommendera.

    Nu är det dags för min dagliga tupplur så jag ordar med resten av kvällen. Det är inget roligt att börja jobba mellan 3 och 4.

    Kram Joanna
  • BaraPyssel
    CherryGirl skrev 2009-06-03 15:53:25 följande:
    Jo kan ju tillägga att jag stansar inte alls hårt och använder mig av en liten hammare och classes små stansar.. kan lägga upp bild på de trasiga ringarna om du vill..pläteringen spricker vid varje bokstav!
    Jag mailar dig ikväll. Måste ta hand om ungarna nu!
  • BaraPyssel
    Pyttisens mamma skrev 2009-06-10 19:08:08 följande:
    Så bra! Jag betar oxå av mina efterhand, men en del inväntar pärlleveranser för att kunna bli klara...
    Den som väntar på något gott............................

    Väntar alltid för länge

    Kram Joanna
  • BaraPyssel
    Lilla K skrev 2009-06-10 21:23:39 följande:
    BP: du har rätt, man väntar alltid för länge. Men allt är relativt, jag har erfarenhet från ett annat företag där jag väntade 3 månader. Sen fick jag besked om att mina varor inte skulle komma. Nu har jag väntat på återbetalningen av pengarna i några veckor också. Jag är så urbota less att jag kopplat in en jurist!Så er väntetid är helt hanterbar i realtid, men i pärltid är allt över 15 minuter en evighet!!
    Jag får ju vänta flera månader på mina paket. Det positiva är att jag hinner glömma vad jag beställt så det är som julafton varje gång . Man vill ju helst ha sakerna direkt man beställt .
    Pyttisens mamma skrev 2009-06-10 21:14:18 följande:
    hehe, det är faktiskt några till jag väntar på också... ;)
    Gottegris.....

    Nu äntligen har jag fått dumpa röven i sofan. Mamma är riktigt sjuk så jag får packa alla paket själv, stackars mig. Samtidigt jobb, hem och barnen. Jag vet faktiskt inte hur det ska gå ihop om hon nu ska vara sjukskriven ett par månader. Måste prata med min chef och höra om jag kan få gå ner i tid, bara tillfälligt. Han såg i fredags hur mamma mådde så han förstår nog. Imorgon ska hon till läkaren, pappa ska följa med. Hoppas det blir operation innan sommaren, annars ska hon gå och ha ont till hösten, för jävligt.

    //Joanna
  • BaraPyssel

    Mammas ena njure är totalt igensatt med sten. Hon hade njurstensanfall för många år sedan, som gick över som det skulle. För ett tag sedan fick hon UVI och fick penicillin, hjälpte inte och fick en kur till. Efter många undersökningar så upptäckte dom att ena njurens funktion var nedsatt.

    Efter fler undersökningar så visade det sig att hon hade "korallrev" i njuren, troligen skulle det bli OP. Efter fler undersökningar så visade det sig till slut att det inte går att rädda njuren då den är helt igenkorkad. Så den ska opereras bort. Hon har haft ont hela tiden men inte mer än att det gått att hantera. Men nu har det ökat så mycket sista tiden att hon är grön i huvudet av smärta och kan knappt stå på benen. Hon får smärtlindrande men det hjälper inte direkt.

    Imorgon ska hon till läkaren och pappa ska med. Det är första gången jag ser honom så orolig. Han ska trycka på så att det blir OP tidigare än till hösten, så länge kan hon inte gå så här. Jag har aldrig sett henne så här, det är hemskt, hon bara sover hela dagarna och spyr av smärta.

    //Joanna


  • BaraPyssel

    Lilla K skrev 2009-07-02 18:22:47 följande:
    Nån som vet vart jag kan hitta bruna sötisar, 6-7 mm? Bruna som i bruna, inte koppar-orange. BaraPyssel har en sort, men de ser för ljusa ut på bilden.
    Tjena girls!

    Hoppas allt är bra som vanligt här. Som vanligt läser jag varje dag . Smygtittare är jag allt

    Lilla K: Vart du än beställer ifrån kan du ju returnera om det är fel färg. Öppna paketet försikitigt, är det fel stoppa ner, klistra igen och skriv retur avsändaren på paketen . Tror det är 21 dagars ångerrätt du har. Bryr mig inte så noga om sådana där regler, bara alla blir glada och nöjda. Men som sagt vart du än beställer har du rätt att ångra ditt köp.

    Nu kallar soffan på mig.

    Kram allihop!
  • BaraPyssel
    Sessan skrev 2009-07-04 07:19:45 följande:
    Hehe...ja det är inte lätt att hitta på sidorna..Vet knappt själv hur jag hittade tagsen..Satt ett braaa tag innan jag hittade vad jag sökte..Så ge inte upp dom finns där..
    Du kan ju alltid länka dit för att hjälpa de sökande här.

    Nu kallar poolen igen på mig. Tusan vad gött det är och ligga där och steka i solen! Underbart gudomligt väder, 31 grader i skuggan här i trädgården! Henrik sitter på altanen i skuggan och donar med bokföringen, Lucas sover, Philip ser tv och jag guppar runt i vattnet.....kan det bli bättre.

    Bajbaj
  • BaraPyssel
    DesiréeochThéosmamma skrev 2009-07-16 22:54:07 följande:
    Jo har tänkt på det, men blir kanske svårt då vi inte har bil eller körkort.
    Du hade inte kommit närmre med bil än buss då busshållplatsen är precis utanför tomten. Buss 142 går från bl a södervärn, värnhem, kungsgatan m fl ställen.

    Allt väl med alla er här inne? Idag har jag varit på stranden med barnen, mamma och pappa var oxå med. mamma förs mest då hon fortfarande är dålig. men hon njöt av att se barnen leka i sanden.

    Kram alla
    //Joanna
Svar på tråden Dags för sommarens pärlor! Del 15