Inlägg från: Jollsan |Visa alla inlägg
  • Jollsan

Dags för sommarens pärlor! Del 15

CherryGirl skrev 2009-05-18 10:48:19 följande:
    Jollsan och Joanna Ni har nästan likadana visningsbilder... Hihi
    Haha, ja jag upptäckte det igår....funderade på vad jag hade skrivit för inlägg.... men det var ju Joannas inlägg jag läste, haha!!!

Min bild är ju lite gammal, så det kanske är dags att byta för mig?!
  • Jollsan

Lilla K: Ett skepp kommer lastat

• Jollsan
    Pyttisens mamma skrev 2009-05-18 22:57:39 följande:
    Tänkte bara kolla till min mail på hemsidan som jag alltid gör av vana, och då var där två mail från eventuella kunder... :) Trevligt! Snacka om att det märks att det snart är skolavslutning/mors dag...
    Vad roligt, grattis!
  • Jollsan
    Lilla K skrev 2009-05-20 19:44:49 följande:
    mamma till AoE: Från Continentas startsida: "Alla smyckedelar är nickelsäkra enligt EUs direktiv. Våra oäkta varor är i mässing eller koppar och sedan pläterade med antingen silver (SP), guld (GP) eller tenn (TP)." Förkortningen NP känner jag inte igen dock.
    NP kanske står för NickelPlätering....

Nej, usch vilket dåligt skämt!
  • Jollsan
    LiseZ skrev 2009-05-20 20:45:56 följande:
    Jollsan:Har du sett att jag har lekt Jollsan idag..
    Nää?! Where?!
  • Jollsan
    Lilla K skrev 2009-05-20 20:33:44 följande:
    Jollsan: vet du, jag tänkte själv tanken och fnissade lite!
    Då har vi samma goa humor alltså....
  • Jollsan
    LiseZ skrev 2009-05-20 20:54:17 följande:
    Hmm hmm kom på mig själv att det där lät väldigt snuskigt... hahahahaha
    HAHAHAHAHA!!!!

Jag trodde bara du gjort vinglasmarkörer nu förtiden...

Jag ska göra 12 st ikväll, vilket jag drar mig för....*
  • Jollsan
    LiseZ skrev 2009-05-20 21:57:23 följande:
    Hahah nää dom har jag lagt på hyllan ett tag.. har sagt till den lilla damen att det kommer att TID ju.. Har faktiskt fått in 5 beställningar denna vecka från hemsidan och då från människor "utifrån" & alla var namnsmycken i någon form.. *s* Det är nog rekord för mig med beställningar från hemsidan.... från människor man inte känner.Sen ska jag ju stå på marknaden här i Fruängen på fredag så jag försöker & producera lite till det... men när man verkligen skulle ha lust & skapa lite så "känner" man inte för det..Men ni som bor söder om Stockholm får mer än gärna komma & hälsa på.. det brukar va en lång dag.. 9-18 står jag där.. Jollsan.. (stansdrottningen) eller någon annan som vet.... stansar?? Finns det satansar någonstans som "tar" mer än de från Classe... Tänkte att bokstäverna blir mer skarpa..Tjhooo & tbx till pärlbordet
    Vad roligt med så många beställningar
    Lycka till på marknaden imorrn, synd att det inte var nästa helg för då åker vi innanför tullarna

Ang stansarna har jag ingen koll på vart det finns andra, sargenta har jag hört talas om....men inte forskat nämnvärt i frågan

Hittar du kan du ju dela med dig om du vill
  • Jollsan
    Lilla K skrev 2009-05-21 20:47:55 följande:
    Maggan: jag nämnde Continenta, vill du hänga på ? Nån fler? Jag kommer kanske upp i några hundra. Jag kan nog t o m ta på mig att beställa och ombesörja distrubutionen, om det inte är panikbråttom.Tokmaja: vissa stansar själva med stansar från Clas Ohlson, andra stansar själva med logo-stans (stampline.se om jag inte minns fel), andra har färdiga tags. Färdiga finns hos bl a www.sirlig.se (tror jag) , eller så kan du söka på Pärlguiden.
    Jag vill!
    Inboxar dig....nångång...
  • Jollsan
    Lilla K skrev 2009-05-21 21:58:00 följande:
    Jollsan: låter bra det, jag inboxade dig om storlek på klolås för nån dag sen, har du nåt svar på det? (Antar att du missat det eftersom jag mailbombat dig här på FL sista dagarna! )
    Nä, jag satt just o tänkte på det....svarade jag Lilla K ang låset?
    Här kommer iallafall svaret, jag använder continentas största lås, vad det nu är 20 mms??
    Superbra iallafall!
Svar på tråden Dags för sommarens pärlor! Del 15