• Anonym (usch)

Jag har så tråkigt liv

usch lördagkväll, skulle vilja göra något, men ingen jag känner vill hitta på något utan vill sitta framför tv. Efter en hel vinter i dvala känner jag att jag vill komma ut och göra något roligt! för några år sedan var jag tillsammans med en kille som ville göra saker hela tiden också, varje helg såg inte lika dan ut. jag saknar det

Mina kompisar vill inte hitta på något, och de som förr ville göra saker och ting sitter hemma med sin pojkvän och ugglar framför tv. och jo jag har pojkvän jag också.. som är precis lika tråkig som alla andra... ingen fart i, är 22 år och sitter hemma en lördagskväll, har inga barn eller några förbindelser egentligen..

det känns bara som det är nu jag verkligen ska leva livet,, men lever som en gammal dam som varit gift i 30 år..

Ville bara gnälla lite.. :(

• Svar på tråden Jag har så tråkigt liv
  • Anonym (Ja du!)

Samma med mig (försutom att jag har barn, men det ser jag inte som något hinder) vill jag roa mig så gör jag det. 

Men har världens tråkigaste sambo som hatar att gå ut, villa ldrig hitta på något, och några kompisar har jag inte!
  • Anonym (usch)

samma med min, han vill sitta inne och spela tvspel samma med ALLA hans kompisar.. hur får man det att fungera?! jag förstår inte för jag blir lite smått tokig på somrarna om jag inte får hitta på saker.. min pojkvän vill inte ens fara och bada! han går helst inte ut på hela sommarn (!) sedan sitter jag och tänker tillbaka på huuuur mycket roligt jag och förra killen gjorde, med alla HANS kompisar.. hur kunde jag få ett sånt olikt liv?

• Anonym (Ja du!)
    Anonym (usch) skrev 2009-05-02 19:36:27 följande:
    samma med min, han vill sitta inne och spela tvspel samma med ALLA hans kompisar.. hur får man det att fungera?! jag förstår inte för jag blir lite smått tokig på somrarna om jag inte får hitta på saker.. min pojkvän vill inte ens fara och bada! han går helst inte ut på hela sommarn (!) sedan sitter jag och tänker tillbaka på huuuur mycket roligt jag och förra killen gjorde, med alla HANS kompisar.. hur kunde jag få ett sånt olikt liv?
    Ja, det är samma igen! Min kille hatar att vara ute, vill aldrig hitta på något, varken inomhus eller utomhus, och ja, jag vet inte vad man ska göra?! (tänker också på alla andra killar man haft som man hade kul med) 
    Jo, vi har också olika liv (i sitt förra var han datanörd)
  • Eisa

Men "leva livet", är det att flänga runt på lördagarna?
    Inte för mig iaf...

• Anonym (Ja du!)
    Eisa skrev 2009-05-02 19:44:37 följande:
    Men "leva livet", är det att flänga runt på lördagarna? Inte för mig iaf...
    Nej, verkligen inte! Varför ska folk alltid missförstå en så fort man öppna käften här på FL?!
  • Anonym

Vill bara säga att 22 är väldigt ungt och om man inte har barn tillsammans och upplever den andra personen som tråkig så kanske det är dags att dra?

Finns mycket man kan göra, flytta, plugga utomlands osv i din ålder, och då det är ett hinder att ha en jättetråkig sambo som sitter hemma i Sverige och väntar. (Kan fungera för vissa men oftast inte.)

Om man är tråkig vid 22 så lär man bli världens tråkigaste gubbe vid 30... Man får ju inte mer energi ju äldre man blir direkt.

• Anonym (hmm)

Jag levde i 20 år med en sån där tråkmåns. Han ville inte ut knappt. Inga mysiga picknickar, promenader, en öl på puben, eller vad man nu vill hitta på. Men nu har jag träffat en man som gillar allt det där o verkligen vill göra saker. Allt från att bara vara tillsammans o ha mysigt o lugnt till att ge sig ut o hitta på saker. Men så är han 18 år äldre än mig oxå så han har inget större intresse av TV-spel o sånt.. hihi. Tur det *L*
    Jag håller med det nån skrev att man nog kanske ska fundera över om det är värt att stanna om man vantrivs så. Jag stannade kvar på övertid i mitt förra förhållande o det är nåt jag ångrar lite.

• Eisa
    Anonym skrev 2009-05-02 19:47:44 följande:
    Vill bara säga att 22 är väldigt ungt och om man inte har barn tillsammans och upplever den andra personen som tråkig så kanske det är dags att dra? Finns mycket man kan göra, flytta, plugga utomlands osv i din ålder, och då det är ett hinder att ha en jättetråkig sambo som sitter hemma i Sverige och väntar. (Kan fungera för vissa men oftast inte.)Om man är tråkig vid 22 så lär man bli världens tråkigaste gubbe vid 30... Man får ju inte mer energi ju äldre man blir direkt.
    Fast man kan ju ha mycket energi men ändå vilja kolla på TV på lördagar.

Men jag hajar your point.
  • Anonym (nja)
    Eisa skrev 2009-05-02 19:44:37 följande:
    Men "leva livet", är det att flänga runt på lördagarna?Inte för mig iaf...
    Lite inne på "Eisas" linje faktiskt....livet är så mycket mer än kroghäng...även om det verkar vara det som "ska göras" i 20-års åldern
  • Eisa
    Anonym (nja) skrev 2009-05-02 19:56:40 följande:
    Lite inne på "Eisas" linje faktiskt....livet är så mycket mer än kroghäng...även om det verkar vara det som "ska göras" i 20-års åldern
    Visst nu kanske det är kroghäng och grillpartyn TS vill syssla med, vilket är helt okej.

Men "leva livet" är väl ändå att uppfylla sina mål. resa och såna grejer?
Svar på tråden Jag har så tråkigt liv