• Anonym

Erfarenheter av nakenbad

Vad har ni för erfarenheter av nakenbad? Är det inte pinsamt att gå omkring naken bland andra? Tänk om man träffar någon man känner.

Jag hade tyckt det varit skönt att bada och ligga och sola naken, men jag tycker att det skulle vara så pinsamt om man stöter på någon man känner.

Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Erfarenheter av nakenbad
  • Anonym (mizz)

badade naken med min fd kille och det var jättemysigt..
    det var intill en sjö i ett badhus där vi klädde av oss och badade om sommarkvällarna,visst det kom ju folk med hundar men det brydde sig inte så mycket... sola naken mm får man nog tänka sig nudiststrand.. där verkligen ingen bryr sig..

• Kvadrat

Har bara positiva erfarenheter. Underbart att slippa badkläderna och möta andra som de, och man själv, är skapt.

Men varför är det så få kvinnor på våra nakenbad?

• Thaleya

Har aldrig gått på nakenbad. Har däremot tagit nakendopp då och då och det är underbart, fast då får man se till att inte bli fälld för uppseendeväckande beteende :p

• Kvadrat

En sak jag noterat är många av de kvinnor man ser vi nakenbaden är lite yngre, 20 - 25 år ungefär, och väldigt många av dem är helt renrakade vid musen. Vad det nu kan beror på?

Men som sagt, varför så få kvinnor vid nudistbaden? Och varför så få lite äldre kvinnor, 25+ ?

Mångfald är bra på livets alla områden - även på stränderna där man är som man är skapt.

• rlevitte

Ser inget fel med nakenbad, och egentligen är det inte så himla pinsamt om man skulle träffa på andra man känner. Alla är liksom i stort sett lika strippade... de flesta är väl lite nervösa första gången, men det ger oftast med sig, för egentligen är det inte så himla märkvärdigt.

(själv tycker jag det är märkvärdigt att man har gjort nakenhet så himla märkvärdig)

Mvh,
    Richard

• konstmodell

För mig är nakenbad det naturliga och enda rätta sen många år nu. Det skulle kännas märkligt, onödigt, fjompigt, otrivsamt och helt udda med badbyxor.

Jag har träffat kollegor, manliga som kvinnliga, på nakenbadet och kassörskan på Konsum kände igen mig från nakenbadet. Det är ju inget konstigt med det tycker jag. Nakenhet är fritt, vackert och skönt.

• KalleKn

Träffar du på nån där som du känner så är dom oxå nakna. Är du avslappnad i din nakenhet så lär dom oxå vara det... så när skall det bli pinsamt då?

Sen finns det olika nakenbad oxå. Kolla på www.naturistnet.org/sverige om dom olika baden. Spontannakenbad har inte så mycket regler och där kan sex förekomma, på en del av dom är det flitigt förekommande medans de officiella förekommer inget sådant och där är det ofta barnfamiljer och en mycket trevlig stämmning.

En stor fördel med nakenbad (officiella) är att ungdomar mellan 12 och 22 sisådär inte alls finns där så det är väldigt avslappnat och lungt, baserat på mina erfarenheter av Ågesta i Sthlm iaf.

• Annanym

Ågesta är toppen! Väldigt skönt att slippa blöta badkläder och ingen som tittar snett oavsett hur man ser ut i kroppen. Blaska och bada och njut naken i sommar TS! Och förresten, min uppfattning är att tråden inte borde ligga i "sex & sånt" för det känns som om ordnade naturistbad och sex har väldigt lite med varandra att göra.

• Anonym

Jag har badat en hel del naken men slutade efter ett gäng otrevliga erfarenheter. Finsn alldeles för många män som inte respekterar en ensam kvinna naken uppenbarligen. La sig alldeles inpå på en nästan tom strand, gått emot mig med fullt stånd och stort flin, att bli allmänt stirrad och "dreglad" över. Himla synd då jag älskar att nakenbada - men INTE vill inleda sexuella relatioenr när jag gör det. Kan tänka mig att testa kallbadhus med dambad iofs.

• konstmodell
    KalleKn skrev 2009-05-03 11:36:28 följande:
    Spontannakenbad har inte så mycket regler och där kan sex förekomma, på en del av dom är det flitigt förekommande medans de officiella förekommer inget sådant och där är det ofta barnfamiljer och en mycket trevlig stämmning.
    Regler har jag aldrig sett på något nakenbad men däremot så har ju varje plats, varje sammanhang, varje möte mellan människor sin uppsättning sociala koder.
    En stor fördel med nakenbad (officiella) är att ungdomar mellan 12 och 22 sisådär inte alls finns där så det är väldigt avslappnat och lungt, baserat på mina erfarenheter av Ågesta i Sthlm iaf
    Hur menar du att detta är en "fördel" och hur kan du basera ett generellt uttalande på hur det är på ett enda bad?
Svar på tråden Erfarenheter av nakenbad