Hur kopplar man in en bänkdiskmaskin?
Vi har en bänkdiskmaskin men har inte en aning om hur vi ska kunna koppla in vattnet till den utan att borra hål i diskbänken. Vilket vi då inte får eftersom vi bor i en hyresrätt...
Hur har ni gjort?
Vi har en bänkdiskmaskin men har inte en aning om hur vi ska kunna koppla in vattnet till den utan att borra hål i diskbänken. Vilket vi då inte får eftersom vi bor i en hyresrätt...
Hur har ni gjort?
Eh, får man verkligen installera en diskmaskin själv utan rörmokare?
Det finns speciella "grejer" som man sätter på kranen...
Haha usch vilken dålig beskrivning...
kontakta vaktmästaren, de borde kunna fixa de =)
Det är inte säkert att ni får lov att koppla in den själv. Jag hade definitivt kollat med hyresbolaget och försäkringsbolaget först
På vattenkranen sätter du fast en mojäng, i den mojängen sätter du slangen som tar in vatten i diskmaskinen. Du kan alltså inte använda vattenkranen när du diskar.
Hm okej. Får leta efter en sådan mojäng då! =) Tack!
Vi har precis kopplat in en bänkdiskmaskin.
Vi fick gå till en butik som säljer lite prylar till kök och badrum, och köpa en koppling som man fäster på den vanliga vattenkranen i köket. I den kopplingen sätter man sedan slangen från diskmaskinen.
Suveränt
Gå till en affär som säljer tillbehör till blandare osv, och be om hjälp.
Dom är dock ganska dyra har jag för mig... (min kompis har nyss köpt en sån där grej)
Leons Mami skrev 2009-05-02 21:59:11 följande:
Annars har jag bekanta som har sin bänkdiskmaskin under vasken....
Vi har köpt en mojäng och skruvat fast i vattenkranen och det kostade under 100 kr.
Vi brukar göra så att vi fyller en tillbringare med vatten när vi slår igång diskmaskinen. Det är suveränt att ha om vi mot förmodan vill koka te eller kaffe eller blir törstig.
Synd att blandarna är så dyra! Hm.. Får väll gå till någon butik i morgon och fråga efter hjälp.. Annars är ju placeringen under slasken en lösning.. Tål att tänkas på! Tack för alla tips!